השקעות נדלן ביוון - למה בכלל כדאי להשקיע בנדלן ביוון?

יוון היא אחד מיעדי התיירות הפופולריים ביותר באירופה כבר תקופה ארוכה והסיבות לכך הן רבות, מספיק רק לציין את החופים שטופי השמש, הנופים המדהימים, האנשים מסבירי הפנים והאווירה הרגועה שאין כמותה כמעט בשום מקום אחר באירופה. למדינה יש תרבות עשירה, שניתן לראות בארכיטקטורה, במטבח ובשפה שלה. ביוון גם כמה מאתרי התרבות העתיקים בעולם שעדיין עומדים על תילם גם כיום. השקעה בנדל”ן ביוון היא הזדמנות השקעה אטרקטיבית מכיוון שהיא מציעה תשואות נאות בהשקעות עם המון פוטנציאל.

כאשר חושבים על השקעות נדלן ביוון הדבר הראשון שעולה לראש הוא המרחק הקצר ליוון, טיסה קצרה ואתם כבר שם. יש משקיעים רבים שמסוגלים להשקיע מבלי לצעוד קילומטרים רבים בשטח ו“לגעת” בנכס, אבל מה אם אתם רוצים להרגיש את הנכס לפני הקנייה? לעבור בכמה חדרים ולבדוק את הארונות לפני שאתם משקיעים. מי שמשקיע במדינות רחוקות כמו משקיעי נדלן בארה”ב ורוצה לראות את הנכס בעיניים צריך לבלות המון זמן בטיסות אז למה שלא תיסעו למדינה אחרת שהיא פחות יקרה והרבה יותר קרובה? סעו ליוון! יוון היא מדינה נוחה המאפשרת לשלב חופשה ועסקים, לא רחוק מישראל.

לפעמים זה נראה כאילו שוק הנדל”ן הישראלי הוא סוג של בועה ועם זאת, במדינות אחרות המצב שונה לגמרי. למשל, ביוון שכמעט קרסה במשבר הכלכלי של 2008; ניתן לראות שמחירי הנכסים ירדו משמעותית אפילו במקומות מבוקשים כמו אתונה. אומנם בשנים האחרונות ראינו עליות מחירים (כמו במקומות רבים בעולם), אך עדיין המחירים נמוכים יחסית בגלל פחות ביקוש לבתים, מה שהופך את ההשקעה במדינה למשתלמת במיוחד. בהשקעות קטנות בסביבות 250 אלף ש”ח ומעלה, ניתן להשקיע בנדלן ביוון. עם סכום כזה, בקושי תוכלו להשיג חדר אחד במקום סביר בישראל.

למרות האטרקטיביות של השקעות נדלן ביוון, אנשים רבים נרתעים מהשקעה מחוץ למדינה כי הדבר ידרוש ליווי צמוד של רואה חשבון ואולי לא שווה את המאמץ מכיוון שהוא מגדיל את ההתעסקות וההוצאות על ההשקעה. ליוון וישראל יש אמנת מס משותפת ארוכת שנים ואין כפל מס בין המדינות, החוקים ברורים בשתי המדינות וחישוב תשלומי המס נעשים בהתאם.כתוצאה ממספר צעדים כלכליים שבוצעו ביוון בשנים האחרונות, יש כעת התעניינות מוגברת מצד משקיעים זרים. התעניינות זו הובילה לרמות נמוכות יותר של מס על השקעות תאגידיות ומכאן לאווירה נוחה יותר להשקעות עבור חברות שרוצות להיות חלק מההתאוששות של יוון.

לפני כל השקעה בנדל”ן מומלץ לעשות קצת מחקר בכל הקשור לאזורים השונים במדינה, בערים ובכפרים. כדאי לבדוק באיזה סוג של סביבה יהיה הנכס שאותו נרצה לרכוש, האם אתם מחפשים אטרקציות תיירותיות ותחבורה ציבורית נוחה? בידקו גם אזורים עם שילוב טוב של אנשים צעירים ומשכילים יותר. אם אתם רוצים לכוון לסוג מסוים של אוכלוסיה שתגור בנכס שלכם, אז היכן סביר להניח שאוכלוסיה זו תגור? מרכזי ערים בדרך כלל מספקים בד”כ יותר ודאות בנוגע לביקוש, מסיבה זו כדאי למקד את החיפוש במקומות כמו אתונה ופיראוס.

אז לסיכום, למה כדאי להשקיע ביוון?

  1. מס הרכישה נקבע על 3% עבור כל כמות נכסים שאתה קונה.
  2. אין כפל מס בין ישראל ליוון.
  3. בהשקעה בחו”ל מומלץ לבחור להשקיע במדינה שקרובה יחסית, זה הרבה יותא פשוט ונוח להתנהלות השוטפת.
  4. התשואה השנתית הממוצעת על שכירות יכולה להיות 10% בטווח הארוך ועד 15% בטווח הקצר.
  5. החוק היווני מחייב פטור ממס על רווח בעת מכירת בית.

חפשו את חברת ההשקעות העוסקת בנדלן ביוון ומתאימה לכם!

לא נמצאו רישומים.

לנוחיותכם, רשימה קצרה של מספר ערים בהם ניתן להשקיע ביוון:

  • אתונה: עיר הבירה של יוון , עיר עם היסטוריה עשירה שבולטת כמעט בכל פינה. העיר מהווה את המרכז העסקי והכלכלי של המדינה. לעיר מגיעים מדי שנה מיליוני תיירים ויש בה גם נמל ימי עמוס (נמל פיראוס).
  • כריתים: האי הגדול באיי יוון ואחד הגדולים בים התיכון ונחשב לאחד הפופולאריים באיי יוון. באי מתגוררים מעל לחצי מיליון תושבים שרובם מתפרנסים מתיירות. לאי יש שדה תעופה אשר מגיעים אליו מיליוני תיירים בעיקר מאירופה בכל שנה.
  • קורפו: האי קורפו נמצא באזור המערבי של יוון ומגיעים אליו להנות מהנופים המדהימים שלו מאות אלפי תיירים כל שנה. באי מתגוררים פחות מ-200 אלף תושבים והוא נחשב כאי בעל ביקוש גבוה לנדל”ן איכותי.
  • סלוניקי: עיר השניה בגודלה ביוון, נמצאת בצפון יוון קרוב לגבול עם אירופה ומדינות הבלקן. בעיר נמל ימי מרכזי ועמוס הנמצא במקום מרכזי בין הים השחור לים התיכון. העיר מהווה מרכז תרבותי של צפון יוון ויש בה כמות גדולה של סטודנטים וצעירים. לעיר מגיעים מעל ל-2 מיליון תיירים בשנה שנמצאים בה וחלקם גם יוצאים לאזורים ההרריים היפים של צפון יוון.