איך משקיעים בביטקוין

איך משקיעים בביטקוין ומה חשוב לדעת לפני

איך משקיעים בביטקוין?

אז החלטתם להשקיע בביטקוין, מצוין!  ברוכים הבאים לכסף העתידי..

טוב, יש אנשים שחושבים שהביטקוין הוא הכסף שיוביל את כלכלת העולם ויש אנשים שחולקים על כך ויש גם את אלו שחושבים שזו אחת התרמיות הגדולות בהיסטוריה..

זה לא באמת משנה, החלטתם להשקיע בביטקוין, יפה מאוד. עכשיו, חשוב להבין איך משקיעים בביטקוין בפועל ומה צריך לדעת לפני ביצוע ההשקעה עצמה.

הכנו לכם מדריך קצר, שיעזור לכם להבין את הדברים החשובים וילמד אתכם, איך להשקיע בביטקוין.

אז בואו נתחיל..

תוכן עניינים

באנר מחפשים השקעות לרוחב

מחפשים השקעות מצויינות?

לקבלת הזדמנויות השקעה ומידע נוסף, מלאו את הפרטים:

למדו על ביטקוין

לפני שאתם נכנסים להשקעה בביטקוין, חשוב שתוודאו שאתם מבינים מהו ביטקוין, איך הוא עובד, מהי הטכנולוגיה שעליו הוא מבוסס ומהן המשמעויות של החזקה ומסחר בקריפטו.

אין הכוונה שתעשו דוקטורט בתורת ההצפנה (Cryptography) או אפילו שתבינו לעומק איך עובד בלוקצ’יין (Blockchain), אבל חשוב להבין בכל זאת מהו מטבע קריפטוגרפי (קריפטו) ומה ניתן לעשות איתו.

צאו למסע בעקבות הקריפטו, תקראו מאמרים בנושא, צפו בסרטונים ותוודאו שאתם מכירים ומבינים בנושא.

הכילו את הסיכון

אחד הדברים החשובים ביותר בהשקעות הוא להבין את הסיכון ועדיף כמובן לגדר את הסיכון ולצמצם אותו למינימום. אבל בחיים האמיתיים, זה לא תמיד פשוט ויש שיאמרו שזה גם לא תמיד אפשרי, בהשקעות יש סיכון וחשוב להבין זאת לפני שנכנסים להשקעה כזו או אחרת.

לכן, שבו רגע עם עצמכם, תבינו מה היכולת שלכם להכיל את הסיכון, מה יקרה אם תפסידו את כל הכסף או אפילו רק את חלקו. האם יש לכם רזרבות מספיק בכדי להתקיים? האם יש לכם חובות שלא תוכלו להחזיר? האם עדיין יהיה לכם כסף לבלות ולהנות?

לא לשכוח, המטרה בהשקעות היא להגדיל את ההון שלנו בכדי שנוכל להגשים חלומות ולחיות את החיים שאנחנו רוצים, לא ההפך! אז אם אתם לא יכולים להכיל את הסיכון, תשקלו מחדש את ההשקעה, את הסכום, את משך זמן ההשקעה וכו’. אולי השקעה בביטקוין היא בכלל לא בשבילכם.. המשיכו לקרוא, תלמדו איך משקיעים בביטקוין ואולי תגלו שזה בכל זאת בשבילכם.

פיזור סיכונים

בהמשך לסעיף הקודם, מאפיין נוסף וחשוב מאוד בהשקעות הוא הפיזור והגיוון. לא במקרה יש אינסוף אפשרויות השקעה. יש הרבה דרכים להשקיע ולהרוויח, חלקן מוצלחות יותר וחלקן פחות.

אל תשימו את כל הכסף הפנוי שלכם באפיק השקעה אחד, חפשו תמיד את הגיוון, פזרו סיכונים וקבלו החלטות מושכלות בקור רוח ולא בחטף.

תשמרו על הנכסים שלכם

מטבעות קריפטו הם נכסים דיגיטליים, שקיימים רק במרחב במחשבים וברשתות מחשבים, לכן, יש להקפיד על אמצעי בטחון נאותים כאשר משקיעים בביטקוין ומטבעות קריפטו נוספים. מומלץ להשתמש בארנקים מוכרים בעלי רמת אבטחה גבוהה. עדיף לעשות שימוש בארנקי חומרה בכדי לאחסן מפתחות לטווח זמן ארוך.  בנוסף, לא לשכוח גם להפעיל אימות דו-שלבי (MFA) ביחד עם הטלפון שלך.

לא לשכוח גם לגבות את המידע שלכם בכדי שלא תאבדו את היכולת לגשת לארנקים ולמטבעות שלכם. ממחקר שנערך בשנת 2019 עלה כי כ-10% מכלל מטבעות הביטקוין לא עלו ברשת הבלוקצ’יין ולכן ההערכה היא שהם הלכו לאיבוד לעד.
זה לא יהיה נעים להצטרף “למועדון המכובד” הזה..

הונאות, זיופים ועוקצים

תהיו ערניים בכל מה שקשור לפעילות בקריפטו ובביצוע מסחר בביטקוין. יש הרבה מאוד גורמים “עבריינים” הפעילים במרחב מטבעות הקריפטו ולכן תמיד תבדקו כל הצעה או “הזדמנות חד-פעמית” ותהיו בטוחים לפני שאתם מבצעים פעולה כשלהי.

רגולציה, חקיקה ומיסוי

השקעות בביטקוין ובמטבעות קריפטו אחרים הינם, כביכול, מערכת פיננסית שאיננה נמצאת תחת שליטה של גורמים פיננסים מרכזיים, עם זאת, גם מסחר בקריפטו נתון לרגולציה במדינות השונות. הרגולציה באה לידי ביטוי בממשק המתקיים בין העולם “האמיתי” של המטבעות “הרגילים” (מטבעות “פיאט” כגון: דולר, שקל, אירו וכו’) לבין עולם הקריפטו. רוב האנשים בעולם (אם לא כולם) עושים שימוש בכסף בבנקים ובמוסדות פיננסים מוכרים וכאשר הם רוצים להשקיע בביטקוין או מטבעות קריפטו אחרים, הם עושים זאת ע”י שימוש בכסף “רגיל”.

כדאי מאוד להכיר את החוקים והתקנות בכל הקשור לביטקוין ומטבעות קריפטו, לא כל הבנקים בישראל מקבלים ומאפשרים מסחר במטבעות קריפטו, יש לבדוק זאת לפני ביצוע השקעה כלשהי. מעבר לכך, יש גם סוגיות מיסוי שחשוב להכיר. למידע נוסף, מומלץ לקרוא את הפוסט החשוב של אתר ProxiBit בשם: “מיסוי ביטקוין בישראל – המס על רווח מביטקוין ומטבעות קריפטו

תלמדו ותחקרו את שוק הביטקוין

תעקבו אחרי הביצועים של הביטקוין. שער הביטקוין, כמו שאר המטבעות הקריפטוגרפיים הינו תנודתי מאוד. הוא עשוי לאבד או להוסיף עשרות אחוזים בתוך ימים ואף שעות. לכן, חשוב מאוד לעקוב אחר מצב השוק, להתעדכן בחדשות הקשורות לפעילות בשוק הביטקוין בפרט ובשוק הקריפטו בכלל.

שוק הביטקוין מאופיין באמוציות חזקות, אפילו יותר משוק ההון ולכן לעיתים קרובות ניתן לראות פרסומים ואמירות של גורמים מרכזיים בשוק משפיעים בצורה משמעותית על מחיר הביטקוין. נזכיר בהקשר הזה כי השקעה חכמה קונים, ברוב המכרים, כאשר המחיר נמוך ולא כאשר כולם מדברים וקונים את המטבע.

טווח קצר או טווח ארוך

האם אתם משקיעים לטווח ארוך או רוצים לעשות סיבוב מהיר על הכסף שלכם? לשאלה הזו יש השפעה ישירה על אופי ההשקעה שלכם בביטקוין. משקיעים שפועלים בסבלנות ולטווח ארוך, הנקראים גם HODL (מהמילה Hold – החזק באנגלית), אינם נבהלים מתנודות חריפות במחיר ומחזיקים את ההשקעה לפרק זמן ארוך וניתן להניח שהם לא צריכים נזילות של ההון המושקע. עם זאת, אנשים שמחפשים השקעות קצרות טווח, עשויים להגיב באופן מיידי על כל שינוי של שער הביטקוין. תשאלו את עצמכם  לפני ביצוע ההשקעה, איזה סוג של משקיעים אתם: האם לטווח ארוך או קצר.

באיזו בורסה כדאי לסחור

לפני שאתם מתחילים לסחור בביטקוין, חשוב שתבחרו את הבורסה שמתאימה לכם, תבדקו את העמלות ואת הביקורות של משתמשים אחרים לפני שאתם מקבלים החלטה.

הבורסה נדרשת לרוב בכדי לקנות ולמכור מטבעות קריפטו. יש לציין כי ניתן לעשות זאת גם באופן ישיר וללא תיווך של בורסה, אולם זה יותר נוח, בטח למתחילים, לבצע פעולות בעזרת בורסה.

אז לפני שאתם ניגשים להשקיע בביטקוין ולפני שאתם שואלים את עצמכם איך להשקיע בביטקוין, זכרו שהשקעה בביטקוין יש בה סיכונים רבים וייתכן שזו אסטרטגיית השקעה שלא מתאימה לכל אחד. חשוב לפעול בזהירות, ללמוד ולהבין לפני שפועלים ולוודא שההשקעה בביטקוין מתאימה ליעדים הפיננסים שלכם כמשקיעים.

איך משקיעים בביטקוין
איך משקיעים בביטקוין

אז אחרי שהחלטתם מהי אסטרטגיית ההשקעה שלכם ולמדתם את הנושא לעומק, הנה פירוט השלבים הבאים בתהליך:

בחרו ארנק חומרה או תוכנה

לאחסון לטווח ארוך השתמשו בארנקי חומרה מומלצים, כגון: Ledger Nano S, Ledger Nano X או Trezor. ארנקים אלו הינם ארנקים מאובטחים המספקים הגנה טובה למפתחות הפרטיים שלכם כאשר אתם לא מחוברים לאינטרנט.
אם אתם משקיעים לטווח זמן קצר, מתכננים להיות פעילים בשוק וזקוקים לגישה מהירה לארנק עם המטבעות שלכן, השתמשו בארנקי תוכנה מוכרים ומאובטחים, כגון: Exodus, Electrum או Coinbase Wallet. 

בחירת בורסת קריפטו מתאימה

בכדי לסחור בביטקוין, מומלץ להשקיע דרך בורסת קריפטו מוכרת וידועה. בין הבורסות המוכרות כיום בעולם, ניתן למצוא את: Coinbase, Binance, Kraken ו-Bitstamp. בישראל קיימות מספר בורסות קריפטו, כגון: Bit2C, Bitex, Bits Of Gold. על הבורסות הללו חל החוק הישראלי ושימוש בהן נותן רמת הגנה נוספת למשקיע. 
כאשר אתם בוחרים בורסת קריפטו בישראל, מומלץ לשקול את הפרמטרים הבאים:

  • השירותים המוצעים: חשוב לוודא שהבורסה מציעה את השירותים הרלוונטיים לכם, כגון מסחר במטבעות קריפטו, שירותי ארנק, עמידה ברגולציה בישראל וכו’.
  • העמלות: קיימים הבדלים משמעותיים בין עמלות המסחר בבורסות הקריפטו השונות. לכן, כדאי מאוד לבחור בורסת קריפטו שמציעה עמלות אטרקטיביות.
  • הביטחון: אבל לא רק העמלות הן הדבר היחיד שצריך לבדוק, חשוב מאוד לוודא שהבורסה מאובטחת היטב. יש לבדוק את הפרסומים והביקורות על הבורסה ואת אמצעי האבטחה שהיא משתמשת בהם.

אחרי שבחרתם את הבורסה שמתאימה לכם, פתחו בה חשבון והשלימו את תהליך האימות לבורסה (מוכר כתהליך KYC – Know Your Client) והפעילו גם אימות דו-שלבי בכדי לספק הגנה חזקה ככל הניתן על החשבון.

הפקדת כסף

בכדי לקנות ביטקוין ולאחר שבחרת בורסת קריפטו מתאימה בו תנהל את חשבון הקריפטו שלך, עליך להפקיד את כסף שתרצה לעשות בו שימוש (שקל, דולר, אירו, או כל מטבע אחר) לחשבון שלך (העברה בנקאית, שימוש בכרטיס אשראי או כל אמצעי אחר הנתמך ע”י הפלטפורמה שמקבלת את הכסף).

קניית ביטקוין 

לאחר שהעברת כסף לחשבון שלך בבורסה, ניתן להעביר הוראה להמיר את הכסף שהכנסת (חלקו או כולו) לביטקוין או כל מטבע קריפטו אחר הנתמך ע”י הבורסה (מכיוון שיש עשרות אלפי מטבעות, הבורסה לא תומכת בכל מטבע קיים, אלא מחזיקה רשימה של מטבעות שניתן לסחור בעזרתה). אך אל דאגה, כל בורסות הקריפטו בעולם יוכלו להמיר את הכסף שלך לביטקוין.

לאחר שביצעת את הקניה, בחשבון שפתחת בבורסה, תופיע כמות הביטקוין שקנית.

מזל-טוב! יש לך ביטקוין! התקדמת עוד שלב בהבנה של איך משקיעים בביטקוין.

העברה לארנק הפרטי שלך (אופציונלי)

ליתר בטחון, ניתן להעביר את הביטקוין שרכשת זה עתה אל הארנק האישי שלך. כפי שכבר ציינו, עדיף לשמור את הביטקוין ושאר מטבעות הקריפטו שלך בארנק שנמצא ברשותך ורק לך גישה לכספים שנמצאים בו. בצורה כזו ניתן להקטין את הסיכון שגורם עויין ישיג נגישות לכספים שלך.

איך בכלל נקבע מחיר הביטקוין
איך בכלל נקבע מחיר הביטקוין

איך משקיעים בביטקוין מבלי לקנות ביטקוין?

אז נכון שאפשר לקנות ביטקוין ולסחור בו (כפי שתארנו קודם), אולם לא כולם רוצים להחזיק ביטקוין. האם זה בכלל אפשרי? איך משקיעים בביטקוין מבלי להחזיק ביטקוין, זה קצת מוזר, לא?

אז מסתבר שזה בהחלט אפשרי, להלן מספר שיטות שתוכלו ליישם בכדי להיות חלק משוק הביטקוין והקריפטו מבלי לקנות בכלל קריפטו בכלל וביטקוין בפרט:

חוזים עתידיים על ביטקוין

חוזים עתידיים על ביטקוין מאפשרים לך להעריך מחיר ביטקוין עתידי וזאת מבלי להחזיק בביטקוין. חוזים עתידיים זמינים בבורסות פיננסיות שונות, ומאפשרים לך לסחור על תנודות המחירים של ביטקוין.

מסחר באופציות ביטקוין

אופציות מעניקות לך את הזכות, אך לא את החובה, לקנות או למכור ביטקוין במחיר קבוע מראש בתאריך מוגדר או לפניו. זו גם שיטה להרוויח מהשינויים במחיר הביטקוין מבלי להחזיק בו ישירות. האפשרות לסחור באופציות על ביטקוין אפשריות בחלק מבורסות הקריפטו ובפלטפורמות פיננסיות אחרות.

השקעה במניות הקשורות לביטקוין

במקום לקנות ביטקוין ניתן להשקיע במניות של חברות העוסקות בקריפטו ואשר הינן חלק מתעשיית הביטקוין והבלוקצ’יין. גם הבורסות עצמן לעיתים מונפקות (כגון: חברת Coinbase), או חברות העוסקות בכרייה של קריפטו (כגון: RIOT Platform) או חברות המפתחות טכנולוגיית בלוקצ’יין (כגון: חברת BLOCK). ניתן לרכוש את המניות של החברות הללו כמו כל שאר החברות, בשוק המניות שבו הן נסחרות.

Grayscale Bitcoin Trust – GBTC

GBTC הוא מוצר פיננסי המחזיק במטבעות ביטקוין וניתן להשקיע בו דרך שוק המניות. כל מניה של GBTC מייצגת כמות מסוימת של ביטקוין. חשוב לזכור כי מניית GBTC נסחרת לעתים קרובות בפרמיה או בהנחה למחיר הביטקוין בפועל, בהתאם לביקוש בשוק.

קרנות אינדקס מטבעות קריפטו ותעודות סל

חלק מקרנות ההשקעה וקרנות הנסחרות בבורסה (ETF) עוקבות אחר מדדי מטבעות קריפטו, כולל ביטקוין. השקעה בקרנות אלו מאפשרת חשיפה למחיר הביטקוין מבלי להחזיק בו ישירות.

חשבונות חיסכון קריפטו ופלטפורמות הלוואות

חלק מפלטפורמות ההלוואות של מטבעות קריפטוגרפיים מאפשרות לקבל ריבית על ידי השאלת מטבעות קריפטו, כולל ביטקוין, למשתמשים אחרים. כמו הלוואה רגילה, אתה מלווה את המטבעות שלך למישהו אחר תמורת תשלום ריבית.
פלטפורמות השקעות לדוגמא: NEXO או AQRU).

השקעה בטכנולוגיית בלוקצ’יין

כפי שצויין, ניתן להשקיע בחברות שנמצאות בחזית פיתוח טכנולוגיית הבלוקצ’יין, שכן הבלוקצ’יין עומד בבסיס מטבעות קריפטוגרפיים כמו ביטקוין. דוגמא מצויינת להשקעה כזו היא חברת INVIDA המפתחת מעבדים המשמשים, בין היתר, לביצוע החישובים הנדרשים לטכנולוגיית הבלוקצ’יין.

באנר מחפשים השקעות לרוחב

מחפשים השקעות מצויינות?

לקבלת הזדמנויות השקעה ומידע נוסף, מלאו את הפרטים:

סיכום

מסתבר שיש לא מעט משקיעים ששואלים את עצמם איך משקיעים בביטקוין. 
כפי שראינו, השקעה בביטקוין או בכל מטבע קריפטוגרפי אחר היא אפשרית וניתן לעשותה בקלות. ישנם אנשים רבים הרואים בהשקעה זו כהשקעה מוצלחת ובעלת פוטנציאל לרווחים גבוהים במיוחד. קיימים גם משקיעים המעוניינים להיות פעילים בשוק מבלי להחזיק ביטקוין בפועל, גם להם יש פתרון כפי שנוכחנו לדעת.

זכרו, כמו בכל השקעה אחרת, חשוב תמיד לבדוק בצורה יסודית ולהתייעץ עם יועץ פיננסי מורשה לפני כל ביצוע השקעה, בביטקוין, בקריפטו אחר, בשוק ההון, בנדל”ן או בכל השקעה אחרת. חשוב להבין את הסיכונים בהשקעה ולוודא שהם מתאימים לך כמשקיע.

ימים יגידו אם השקעה בביטקוין היא השקעה מוצלחת.

שיהיה בהצלחה!

פוסטים נוספים באתר בנושא קריפטו

למידע אודות חברות העוסקות בקריפטו באתר אינבסטלי

לא נמצאו רישומים.
Share this article:

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.