אילון מאסק elon musk

אילון מאסק – 15 עובדות על האיש והאגדה

תוכן עניינים

רקע

אילון מאסק הוא יזום, ממציא ואיש עסקים העשיר בעולם.
מאסק נולד בשנת 1971 בעיר פרטוריה, בירת דרום אפריקה להוריו מאי וארול מאסק.
מאסק גדל בדרום אפריקה וכאשר היה בן 17 הוריו התגרשו ואז הוא גם החליט לעזוב את הבית. לאחר מכן, השיג אזרחות קנדית ועבר לארצות הברית שם למד באוניברסיטת קווינס באונטריו במשך שנה אחת לפני שעבר לאוניברסיטת פנסילבניה, שם קיבל תואר ראשון בכלכלה ופיזיקה תוך שנתיים.
מאסק הינו איש מיוחד וייזם מוכשר המוביל פרויקטים אשר יש להם השפעה ממשית על העולם. ריכזנו לכם רשימה של 15 פרטים מעניינים על מאסק:

באנר מחפשים השקעות לרוחב

מחפשים השקעות מצויינות?

לקבלת הזדמנויות השקעה ומידע נוסף, מלאו את הפרטים:

 

איך מכר (כמעט) את טסלה לגוגל

בשנת 2013 חברת טסלה התחילה למכור את מודל S המפורסם, אולם בשל בעיות שונות המכירות ירדו והחברה נכנסה לקשיים, בעקבות זאת הציע אילון מאסק ללארי פייג’, אחד ממייסדי חברת גוגל, לקנות את חברת טסלה תמורת 6 מיליארד דולר. העסקה לא הושלמה מעולם ויש שיאמרו שזה היה אחד הפספוסים הגדולים של גוגל..

בילה יומיים באוניברסיטת סטנפורד

בשנת 1995 התקבל מאסק ללימודי דוקטור לפיזיקה באוניברסיטת סטנפורד היוקרתית. מאסק החזיק במקום יומיים בלבד לפני שהחליט לפרוש ולהקדיש את זמנו לאינטרנט שרק התחיל להתפתח באותה תקופה והקים את החברה הראשונה שלו – חברת האינטרנט Zip2.

האדם העשיר בעולם

נכון לסוף שנת 2022, הונו של אילון מאסק מוערך ביותר מ-200 מיליארד דולר (!) והוא מדורג במקום הראשון ברשימת עשירי העולם של המגזין פורבס. ההון האישי שלו מבוסס בעיקר על האחזקות שלו בחברת טסלה.

מכונית ג’יימס בונד

מאסק מחזיק במכונית ג’יימס בונד אותה רכש בשנת 2013 תמורת סכום של כמעט מיליון דולר. המכונית שהפכה להיות תת-ימית הופיע בסרט “המרגל שאהב אותי”. מאוחר יותר הוא גם הודה שהעיצוב של המכונית השפיע עליו בעיצוב הסייברטראק של טסלה.

10 ילדים

למאסק יש 10 ילדים מנשים שונות:

  • אלכסנדר מאסק – נולד בשנת 2002 בנבדה אבל נפטר בגיל 10 שבועות בלבד.
  • גריפין וויויאן – נולדו בהפריית מבחנה בשנת 2004.
  • קאי, סקסון ודמיאן – נולדו בהפריית מבחנה בשנת 2006.
  • חוויאר (X AE A-XII) – נולד בשנת 2020 (איזה שם, מסכן הילד…)
  • Exa Dark Sideræl הידועה בכינוי Y נולדה בשנת 2022
  • זוג תאומים שנולדו לאילון בסוף שנת 2021

השראה לטוני סטארק

כשרוברט דאוני ג’וניור התכונן לתפקידו כטוני סטארק ב”איירון מן”, הוא פנה למאסק כדי לקבל קצת השראה. הוא פנה למאסק והאחרון סייע לדאוני ג’וניור להוסיף כמה תכונות אופי שעזרו להפוך את הדמות של סטארק למרגשת במיוחד.

כילד התקשה בכתיבה וקריאה

מאסק אשר נולד בפרטוריה, בירת בדרום אפריקה, היה ילד ביישן, מופנם ולא ממש מקובל חברתית. הוא אפילו התקשה ללמוד קריאה וכתיבה כילד.

חברת Paypal

בשנת 1999 הקים מאסק ביחד עם מספר שותפים את חברת x.com שהייתה בנק וירטואלי, בשנת 2000 התאחדה החברה עם חברה נוספת והפכה לחברת paypal. חברת paypal נמכרה לחברת ebay בשנת 2002 תמורת סכום של 1.5 מיליארד דולר. מאסק הרוויח מהעסקה לפחות 175 מיליון דולר.
חברת paypal היא כנראה חברת הפינטק בעלת השווי השוק הגדול בעולם.

חברת טסלה

המיזם הכי מזוהה עם אילון מאסק הוא חברת טסלה, אבל ייתכן ורבים לא יודעים כי החברה לא הייתה רעיון שלו.. מרטין אברהרד ומארק טארפנינג הקימו את החברה בשנת 2003 כאשר מאסק הצטרף לחברה כשנה לאחר מכן. מאסק השקיע 6.35 מיליון דולר בסבב הגיוס הראשון של טסלה בשנת 2004. ונכון לסוף שנת 202, הוא מנכ”ל החברה.

חברת SpaceX

מאסק הקים את חברת התעופה והחלל SpaceX בשנת 2002, כאשר השתמש בכסף שהרוויח ממכירת חברת PayPal להשקעה של 100 מיליון דולר בחברת SpaceX.

חברת SolarCity

החברה שעסקה באנרגיה סולארית הוקמה ע”י שניים מקרובי משפחתו של מאסק, פיטר ולינדון רייב בשנת 2006. החברה פיתחה טכנולוגיות הקשורות לאנרגיה סולארית ומאסק השקיע בחברה כ-10 מיליון דולר כבר בשלבים המוקדמים של החברה. בשנת 2016 רכשה חברת טסלה את חברת SolarCity ומיתגה אותה מחדש כ- Tesla Energy.

חברת Twitter

מאסק אשר התייחס מספר פעמים בעבר למחשבות ותוכניות עסקיות שהיו לו בנוגע לחברת טוויטר, הגיש במהלך חודש אפריל 2022 הצעת רכש לחברה בסכום של 44 מיליאר דולר. המו”מ עלה על שרטון לאחר שמאסק נסוג בו מההצעה שהגיש.

אמא דוגמנית

אימו של אילון מאסק היא הדוגמנית הידועה מאי מאסק, ילידת שנת 1948. היא מוכרת כדוגמנית המבוגרת ביותר אשר הופיעה על שער המגזין המפורסם Sports Illustrated, בגיל 74.

סוג של גאון

לא ידוע על תוצאה רשמית של מבחן IQ שעשה מאסק, עם זאת, לפי הערכת מומחים בתחום, מוערך כי לאילון מאסק יש מנת IQ של 155. רק לשם השוואה, לאלברט אינשטיין היה IQ של 160. אפשר בהחלט להגיד שמאסק הוא גאון.

תסמונת אספרגר

אילון מאסק אובחן כבעל תסמונת אספרגר, תסמונת זו באה לידי ביטוי באוטיזם קל ומאופיינת בקושי ביצירה אינטראקציות חברתיות ויכולת התמקדות גבוהה בפרטים.
לראיון שהעניק מאסק בנושא – ראה בהמשך הפוסט.

ראיון שהעניק אילון מאסק בנושא תסמונת האספרגר שלו

לפרטים נוספים על אילון מאסק אפשר לקרוא באתרים הבאים:
ברשת החברתית טוויטר
ברשת החברתית אינסטגרם
באתר פורבס

לקריאת פוסטים נוספים

Share this article:

1 Comment

  • מניית טסלה - סקירה - אינבסטלי
    26/01/2023

    […] מניית טסלה היא מנייה של חברת טסלה (Tesla Inc) שנוסדה בשנת 2003 ושמה מבוסס על שמו של ניקולה טסלה הממציא המפורסם. חברת טסלה עוסקת בטכנולוגיות שונות הקשורות באנרגיה, אך מוכרת בעיקר בזכות כלי רכב חשמליים (EV – Electric Vehicles), מערכות לאחסון אנרגיה וייצור של פאנלים סולאריים. טסלה היא אחת מהחברות המוכרות ביותר בעולם עם מותג חזק. מניית טסלה נכללת במדד ה-S&P 500 האמריקאי המפורסם.מייסד החברה הוא המיליארדר המוחצן אילון מאסק שהספיק “להסתבך” בתקופה האחרונה עם הרכישה של חברת טוויטר, רכישה אשר השפיעה באופן עקיף גם על חברת טסלה עצמה. לקריאת פוסט על אילון מאסק באתר אינבסטלי – לחץ כאן. […]

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.