משקיע מוצלח

מה ההבדל בין משקיע מוצלח למשקיעים מוצלחים פחות?

משקיעים מוצלחים

השקעה יכולה להיות דרך מאוד משתלמת לבנות הון ולהפוך לעשירים, אבל לא כולם מצליחים להרוויח בהשקעות. בעוד שחלק מהמשקיעים משיגים רווחים משמעותיים, אחרים מפסידים את כספם. אז מה מבדיל בין משקיע מוצלח למשקיעים אחרים? בפוסט זה, נחקור את ההבדלים העיקריים בין המשקיעים שמצליחים לכל השאר ונסביר מה נדרש כדי להפוך למשקיע מצליח.

קריאה מהנה.

תוכן עניינים

מיהם המשקיעים המוצלחים?

משקיע מוצלח הוא משקיע שיש לו אסטרטגיית השקעה מחושבת היטב, הוא מקדיש זמן לניהול הסיכונים באופן סדור ומקבל החלטות מושכלות על סמך לימוד ומחקר מבוסס. מצד שני, משקיע שאינם מצליחים להשיג רווחים בהשקעותיהם, הינם, לרוב, משקיעים אימפולסיבים, מסתמכים על טיפים או שמועות, ונוטים לקבל החלטות על סמך רגשות, מה שמוביל אותם, בד”כ לתוצאות גרועות.

משקיעים מוצלחים מעדיפים לרוב בניית רווחים בטווח ארוך וזאת במקום לרדוף אחרי תשואות בטווח הזמן המיידי, משקיעים כאלו אינם מושפעים מתנודות בשוק ההון או מאירועים זמניים או מקומיים.
משקיעים מוצלחים הם בעלי גישה ממושמעת, יש להם סבלנות והם בוחנים את ההשקעות שלהם מתוך הסתכלות לטווח ארוך. לעומת זאת, משקיעים שלא מצליחים להשיג רווחים, הם לרוב תגובתיים, חסרי סבלנות ולעיתים חמדנות עשויה להוביל בתהליך קבלות ההחלטות שלהם, כל זאת תוך לקיחת סיכונים משמעותיים מבלי לבחון את ההשלכות של פוטנציאל מימוש הסיכון.

 

באנר מחפשים השקעות לרוחב

מחפשים השקעות מצויינות?

לקבלת הזדמנויות השקעה ומידע נוסף, מלאו את הפרטים:

פיטר לינץ - משקיע מוצלח
פיטר לינץ' - משקיע מוצלח (מתוך מאמר ב-WSJ)

מהם תכונותיו של המשקיע המוצלח?

כדי להיות משקיע מוצלח, חשוב להיות בעל מספר תכונות והרגלים שיאפשרו לכל אחד להפוך להיות משקיע מוצלח. מתוכן, נציין את התכונות הבאות:

ידע ומחקר

משקיעים מוצלחים מבינים את השוק בו הם פועלים. הם מבינים את המשמעות של הנכסים בהם הם משקיעים ויש להם אסטרטגיות השקעה ברורות. משקיעים מוצלחים מבצעים מחקר יסודי ומעמיק, תוך לימוד מקיף של תחום ההשקעה, זאת עוד לפני ביצוע ההשקעה עצמה.

סבלנות ומשמעת

למשקיעים המוצלחים יש ראייה ארוכת טווח והם ממושמעים, סבלניים ונמנעים מלהגיב לתנודות שוק או לאירועים קצרי טווח (אלא אם הם מזהים הזדמנות וגם אז הם מתחשבים בפוטנציאל הסיכון בהשקעה).

ניהול סיכונים

משקיעים מוצלחים מנהלים את הסיכונים שלהם על ידי בחירת השקעות מגוונת והרחבת תיק ההשקעות שלהם, הגבלת חשיפתם לנכסים בסיכון גבוה וקביעת מגבלות על מחירי קניה ומכירה של מניות.

בקרת רגשות

משקיעים מוצלחים לא נותנים לרגשות כמו פחד, חמדנות או פאניקה להוביל אותם בתהליך קבלת ההחלטות שלהם. החשיבה שלהם סדורה וממוקדת בשווקים בהם הם פועלים.

למידה מתמדת

משקיעים מוצלחים נמצאים בתהליך לימוד תמידי, הם כל הזמן לומדים דברים חדשים ודואגים להתעדכן במגמות ובטכנולוגיות החדשות בשוק.

אז מדוע רוב המשקיעים מפסידים כסף בהשקעות?

למרות המידע והידע הרב הזמין לכל אחד כיום, משקיעים רבים עדיין נאבקים להצליח. סיבות נפוצות לכך כוללות:

חוסר ידע

משקיעים רבים נכשלים כי חסר להם ידע על השוק, אסטרטגיות ההשקעה והנכסים בשוק. ברוב המקרים המשקיעים הללו חושבים שיש להם את הידע הנדרש אולם עשויים שלא להבין את התמונה הרחבה ובכך לפספס את תהליך ההשקעה הנכון.

החלטות אימפולסיביות

קבלת החלטות אימפולסיביות, במיוחד בתקופות של תנודתיות בשוק, יכולה להוביל להפסדים משמעותיים.

השקעה רגשית

השקעה רגשית, המונעת על ידי פחד, חמדנות או חוסר סבלנות, יכולה להשפיע באופן שלילי על שיקול הדעת של המשקיע ולהוביל אותו לתהליך קבלת החלטות לא מוצלח.

ניהול סיכונים לקוי

הימנעות מניהול סיכונים או חוסר ניסיון בניהול סיכונים שעשוי להתבטא גם במיקוד יתר באפיק השקעה או נכס ספציפי, עלול להוביל להפסדים משמעותיים ובטח על פני תקופה ארוכה.

חוסר משמעת

משמעת עצמאית וסבלנות הם המפתח להצלחת השקעה לטווח ארוך, ומי שחסרות לו תכונות אלו, לרוב עשוי למצוא את עצמו בהפסדים בהשקעות לא מוצלחות.

The Cycle Of Market Emotions
מחזוריות הרגשות של המשקיעים בשוק ההון (מתוך אתר Forbes)

סיכום

ההבדל בין משקיע מוצלח לשאר המשקיעים טמון באסטרטגיית ההשקעה שלו, בניהול סיכונים, במשמעת ובסבלנות. משקיעים מוצלחים מבצעים מחקרים, לומדים את תחום ההשקעה, מנהלים סיכונים בצורה אפקטיבית ומקבלים החלטות מושכלות, בעוד משקיעים שסופגים הפסדים על פני זמן, מקבלים לעתים קרובות החלטות אימפולסיביות על סמך רגשות או שמועות וחסרים את הסבלנות הנדרשת לטווח ארוך. כדי להיות משקיע מוצלח, יש להחזיק בתכונות כפי שפירטנו בפוסט זה, ללמוד ולהתעדכן כל הזמן ולהימנע מטעויות נפוצות שמובילות לכישלון בהשקעות.

אז צאו להשקיע, לימדו את השוק ואת אפיקי ההשקעה, העזרו במומחים, תנהלו סיכונים בצורה אחראית ואל תמהרו לשום מקום.

והכי חשוב, לא לחשוש ולא להימנע מהשקעות, זו דרך מצויינת לצבור הון!

בהצלחה.

פוסטים נוספים באתר אינבסטלי

Share this article:

1 Comment

  • 14 דרכים איך לעשות כסף בגיל צעיר - אינבסטלי
    27/08/2023

    […] לכם את התכונות להיות משקיע מוצלח, אז ריכזנו עבורכם את ההבדלים בין משקיע מוצלח למשקיעים פחות מוצלחים, מוזמנים לקרוא ולבדוק את […]

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.