מניית אנבידיה

מניית אנבידיה – סקירה

מניית אנבידיה של חברת NVIDIA הפכה להיות מנייה פופלארית מאוד בשנים האחרונות וזאת בשל הפריחה בטכנולוגיות כמו בינה מלאכותית (AI) ולמידת מכונה (ML). המעבדים הגרפיים של החברה להיות במיקוד תשומת הלב העולמית ובשל כך משקיעים רבים בוחנים את המנייה והאפשרות להשקיע ולצמוח עם מניות אנבידיה.

להלן סקירה קצרה על החברה והמנייה.

קריאה מהנה.

ניווט מהיר

מניית אנבידיה – רקע

NVIDIA Corporation היא חברת טכנולוגיה מובילה המתמחה בפיתוח וייצור של יחידות עיבוד גרפיות (GPU) המשמשות במשחקים ויישומים אחרים. החברה נוסדה בשנת 1993 ובסיסה בסנטה קלרה, קליפורניה, היא אחת מחברות המוליכים למחצה הגדולות בעולם. המעבדים הגרפיים של החברה (GPU) משמשים במגוון תעשיות, כולל רכב, שירותי בריאות, שירותים פיננסיים, מחשבים ביתיים ואף קריפטו.

החברה מעסיקה מעל ל-20 אלף עובדים ברחבי העולם ובמהלך השנים רכשה מספר חברות כאשר הבולטת שבהן היא חברת מלאנוקס הישראלית אותה רכשה בשנת 2020 תמורת הסכום הצנוע של 6.9 מיליארד דולר.

באנר מחפשים השקעות לרוחב

מחפשים השקעות מצויינות?

לקבלת הזדמנויות השקעה ומידע נוסף, מלאו את הפרטים:

הטכנולוגיות של חברת NVIDIA ידועה גם בזכות התמיכה המובנית שלה לטכנולוגיות בינה מלאכותית (AI) ולמידת מכונה (ML), תחומים אשר קיבלו דחיפה משמעותית במהלך השנים האחרונות.

לחברה נוכחות חזקה בשוק העולמי והיא שחקן מרכזי בתעשיית המוליכים למחצה. NVIDIA מתגאה בפורטפוליו חזק של מוצרים ובמגוון רחב של לקוחות ומשקיעה רבות במחקר ופיתוח, מה שמאפשר לה להישאר בחזית תעשיית המוליכים למחצה.

חברת אנבידיה היא חברה ריווחית הנהנת מתזרים מזומנים חזק והיא נחשבת אחת מהחברות הרווחיות ביותר בתעשיית המוליכים למחצה. החברה דיווחה על הכנסות של 20.9 מיליארד דולר בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2022, כאשר שווי השוק הנוכחי שלה עומד על 478 מיליארד דולר נכון לסוף ינואר 2023.

 

ניתוח מניית אנבידיה לתחילת שנת 2023

יתרונות בהשקעה במניות אנבידיה

ישנם יתרונות רבים להשקעה במניית אנבידיה. אחד היתרונות הבולטים הוא פוטנציאל הצמיחה של שוק המעבדים למחצה בכלל והחברה בפרט. ככל שנעשה שימוש נרחב יותר בעולם בטכנולוגיות של בינה מלאכותית ולמידת מכונה, הביקוש למעבדים גרפיים יעלה וחלקה של אנבידיה, יש להניח, יגדל בהתאם. זהו פוטנציאל צמיחה משמעותי אשר מהווה כמובן גם הזדמנות לחברה להעמיק את אחיזתה בשוק.

חברת אנבידיה היא מותג חזק בעולם המוליכים למחצה, יש לה שם של חברה מובילה עם מוצרים מצויינים ובסיס לקוחות רחב ומבוסס היטב.

יתרון נוסף שיש לשים לב אליו הוא העובדה שבשוק המוליכים למחצה, רף הכניסה לחברות חדשות הוא גבוה מאוד. מדובר בטכנולוגיה מורכבת מאוד הדורשת השקעות עתק במפעלים יקרים שיש לחדש אותם מידי כמה שנים בהשקעה חוזרת של סכומים לא מבוטלים.

יתרונות אלו מספקים בטחון למשקיעים שהחברה צפויה להישאר מובילה בשוק בעתיד הנראה לעין.

סיכונים בהשקעה במניות אנבידיה

אמנם קיימים יתרונות פוטנציאליים להשקעה עם מניית אנבידיה, אבל יש גם כמה סיכונים שצריך לקחת בחשבון. סיכון בולט הוא הירידה שאנו רואים במהלך שנת 2022 בצריכת המחשבים בעולם, משפיעה באופן ישיר על שורת הרווח של החברה. לכך יש להוסיף את העובדה, כי תעשיית המוליכים למחצה היא תחרותית ביותר וישנם מתחרים רבים המציעים מוצרים דומים, עובדה זו עלולה להוביל לירידה בביקוש למוצרי אנבידיה וכתוצאה מכך לירידה במחיר מניית אנבידיה. כמו כן, כל שינוי בכלכלה או בטכנולוגיה התעשייתית בתחום, עלול להשפיע לרעה על מחיר המניה של החברה, כפי שקרה בתחילת שנת 2023 עם פרסום התוצאות הכספיות של חברת אינטל המתחרה.

 

מניית אנבידיה – סיכום

חברת NVIDIA היא חברת מוליכים למחצה מובילה המתכננת ומייצרת GPUs עבור משחקים ויישומים מקצועיים. עם הופעת טכנולוגיות כמו AI ו-ML, המעבדים הגרפיים של אנבידיה הפכו פופולריים יותר ויותר, מה שהוביל משקיעים רבים לשקול את מניית אנבידיה כהשקעה בעלת פוטנציאל לרווח. כפי שראינו, קיימים יתרונות רבים להשקעה במניות אנבידיה אך גם סיכונים בהשקעה כזו ובמניות חברות מובילות אחרות בשוק המוליכים למחצה. נראה שחברת אנבידיה עברה את התקופה הקשה של הרבעון האחרון בשנת 2022 ונכון לתחילת שנת 2023 נמצאת במגמה חיובית, עם זאת, העתיד עדיין לא ברור והמשקיעים חייבים לבדוק היטב האם השקעה בחרה היא השקעה נכונה בשבילם.

 

סקירה על מוצרי אנבידיה מתוך תערוכת CES2023

מידע נוסף אודות מניית אנבידיה ניתן לקרוא באתר המצויין seekingalpha.com.

קריאה מהנה!

דוחות כספיים עדכניים של חברת אנבידיה

שוק ההון מעניין אותך?

מניית אנבידיה מעניינת אותך כהשקעה? מעוניין להשקיע במניות חברות נוספות?

אתר אינבסטלי מרכז מידע אודות חברות המציעות אפשרויות השקעה בשוק ההון.

קריאה מהנה!

אין לראות בכתבה זו כהמלצה או קריאה להשקעה במניה כלשהי או תחליף לשיקול דעתו העצמאית של הקורא, או שיווק השקעה או יעוץ השקעות מכל סוג שהוא.

פוסטים נוספים באתר
Share this article:

1 Comment

  • איך משקיעים בביטקוין ומה חשוב לדעת לפני - אינבסטלי
    12/09/2023

    […] כמו ביטקוין. דוגמא מצויינת להשקעה כזו היא חברת INVIDA המפתחת מעבדים המשמשים, בין היתר, לביצוע החישובים […]

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.