קורס נדלן

קורס נדלן – מה חשוב לך לדעת בנושא

קורס נדלן - השקעות בישראל ובחו"ל

שוק הנדל”ן, נכסי דלא ניידי (“מקרקעין” בעברית), הוא שוק ענק המגלגל טריליוני דולרים בעולם כולו. לפי דו”ח על שוק הנדלן בארהב עד שנת 2030 של חברת Grand View Research מסן-פרנסיסקו, שווי שוק הנדל”ן בסוף שנת 2021 עמד על 3.69 טריליון דולר. שווי זה צפוי לצמוח קצב ממוצע שנתי של 5.2% (CAGR) בין השנים 2022-2030.

צמיחה בשוק הנדלן בארהב
צמיחה בשוק הנדלן בארהב

שוק הנדל”ן הוא שוק פעיל מאוד ומושך אליו גורמים רבים. גם בתקופות בהן קיים מיתון והכלכלה מדשדשת, אנשים צריכים מקום לגור ולחיות בו. בשל גודלו והיקפו של שוק הנדל”ן יש בו מקום לעשרות ואף מאות סוגים שונים של גורמים המעורבים בפעילויות השונות בנדל”ן – החל מקבלנים, דרך מתווכים, שמאים, אדריכלים ועד לחברות המספקות שירותי ניקיון לדירות Airbnb.

בשל הגיוון הרב במקצועות הקשורים בעולם הנדל”ן, התפתח לו גם שוק רחב ומקיף של השכלה בתחומים השונים הקשורים בנדל”ן. רבים מתייחסים להשקעה  בנדל”ן כהשקעה בטוחה ולכן מעוניינים ללמוד ולהתחיל לפעול בשוק. מכיוון שמדובר בשוק שבו לרוב נדרש הון עצמי משמעותי בכדי לפעול בו, חשוב מאוד לדעת לזהות מהי הזדמנות טובה ומהי עסקה חסרת פוטנציאל או חלילה עסקה אשר עשויה להוביל להפסד כספי משמעותי.

באנר מחפשים השקעות לרוחב

מחפשים השקעות מצויינות?

לקבלת הזדמנויות השקעה ומידע נוסף, מלאו את הפרטים:

 

 

בפוסט זה נפרט בקצרה אודות סוגי קורסים שונים הקשורים לעולם הנדל”ן ונדגיש את הדברים שחשוב לדעת כאשר בוחנים את האפשרות להצטרף לאחד הקורסים. יש להדגיש כי חלק מהקורסים מוכרים ע”י הרשויות וחלקם אינם מוכרים, כל אחד ואחת מוזמנים לבחור את הקורס וההכשרה המתאימה להם.

ניווט מהיר

מהו קורס נדלן

קורס נדל”ן מספק את הכלים הנדרשים לעסוק במקצועות השונים הקשורים בעולם הנדל”ן. ניתן למצוא היצע גדול של קורסים המועברים באופן פרונטאלי בכיתה, או קורסים וירטואלים ויש גם קורסים היברידים הכוללים מפגשים פיזים לצד תכנים המעוברים באונליין.

לרוב, הקורסים הוירטואלים כוללים מספר מפגשים עם המדריך או המדריכים ובנוסף, מקבלים הסטודנטים תכנים נוספים אותם ניתן לראות בזמן שנוח ומתאים לכל אחד. שיטת לימוד זו מאפשרת גם לאנשים העובדים במשך היום, ללמוד בשעות שמעבר לשעות העבודה בהן הם עסוקים בעבודתם.

למי מתאים קורס נדלן

קורס נדל”ן עשוי להתאים לכל מי שמתעניין ורוצה ללמוד ולעסוק בכל אחד מתתי-התחומים הרבים שיש בעולם הנדל”ן. אין ידע מוקדם שצריך לדעת ואין תנאי קבלה בכדי ללמוד קורס נדל”ן, כל אחד יכול ללמוד את מה שמעניין אותו ולהצליח בגדול!

כמה עולה קורס נדלן

אין מחיר אחיד לקורס נדלן, המחיר תלוי במשך הקורס והיקף ההכשרה. קורסים וירטואלים קצרים מתחילים במאות שקלים וקורסים ארוכים ומקיפים עשויים לעלות גם עשרות אלפי שקלים. מומלץ להגדיר את הצורך מהקורס וסכום הכסף אותו תוכלו להוציא על הקורס, לאחר מכן ניתן לחפש את הקורס המתאים ביותר. בכל מקרה, אם ברצונכם להפוך את הנדל”ן למקצוע, מומלץ להשקיע זמן וכסף בקורס משמעותי ומקיף.

באתר אינבסטלי תוכלו למצוא חברות המעבירות קורס נדלן ומכללות ללימודי נדלן.

קורס נדלן - דוגמא לשיעור ראשון

 

 

סוגי קורסים

 

קורס השקעות נדל”ן בחו”ל

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים פונים להשקעות נדל”ן בחו”ל, רבים מהם משקיעים בארה”ב אך יש גם לא מעטים הפועלים במדינות אירופה, כגון: יוון, ספרד, גרמניה, בריטניה וכו’.

ההון העצמי הנדרש להשקעה בנדל”ן בחו”ל עשוי להיות נמוך באופן יחסי לסכום ההשקעה הנדרש בישראל ולעומת זאת התשואה גבוהה יותר, לכן השקעה זו הפכה לאטרקטיבית למשקיעים ישראליים. מגמה זו של השקעות נדל”ן בחו”ל מתאפיינת גם בריבוי קורסים והכשרות בנושא השקעות בחו”ל.
חלק מהמשקיעים פונים לחברות המתמחות בתחום, כגון: נדלן בארהב, אך יש כאלו המעדיפים ללמוד את רזי המקצוע ולבצע את ההשקעות באופן עצמאי.

לכל שוק נדל”ן המאפיינים היחודיים שלו ולכן חשוב להבין כיצד פועל השוק, קורס השקעות נדלן בחול מספק את הכלים והידע הנדרש להשקיע.

קורס נדלן נותן סל כלים פרקטיים להשקעות בנדל”ן בחו”ל, אך משאיר לכם את ההחלטה איזו השקעה תרצו לבצע – יש כאלו המעוניינים בדירה אחת ממנה מקבלים תזרים חודשי או רבעוני ויש כאלו המעוניינים בהשקעה גדולה יותר הכוללת מספר נכסים. לעומתם, יש כאלו המחפשים אפשרות לבצע עסקאות מהירות של קניה-שיפוץ-מכירה (הידועות בשם “עסקאות פליפ”). בשל ההיצע הרחב, ניתן למצוא קורסים המתאימים לצרכי המשקיעים.

במרבים הקורסים השונים הנלמדים בארץ, לומדים הסטודנטים, בין היתר, את הנושאים הבאים: מהן השיטות לקניית נכסים בחו”ל, כיצד לבחון היכן כדאי להשקיע בנדל”ן בחו”ל, איך לבדוק מי הבעלים של הנכס, מהם התהליכים הנדרשים לרכישה/שיפוץ/מכירה של נכסים בחו”ל, משמעויות משפטיות ומיסוי על עסקאות בחו”ל, העברות כספים לחו”ל, הסכמי מימון עם מלווים ועוד.

 

קורס נדלן - משקיעים בנדלן אמריקאי
קורס נדלן - משקיעים בנדלן אמריקאי

קורס יועצי נדל”ן

בקורס יועצי נדל”ן לומדים הסטודנטים אודות שוק הנדל”ן לעומקו, על שלל מרכיביו והתהליכים המורכבים לעיתים הקשורים לעסקאות נדל”ן. הסטודנטים מקבלים סל כלים מעשיים אותם יצטרכו בכדי לעבוד בתחום.

יועצי נדל”ן עוסקים לרוב במכירות ולכן קורסים אלו יתנו דגש על תחום זה, זאת על רקע ההכרות עם שוק הנדל”ן עצמו.

קורס יועצי נדל”ן מתקיים במגוון חברות או מכללות ברחבי הארץ, ביניהן: המכללה למינהל, מכללת רמת גן ובחברות נדל”ן ונכסים כגון: רי מקס, רשף נכסים ועוד.

השקעות ומינוף נדל”ן

קורס זה מיועד למשקיעים פרטיים ומוסדיים, למשקיעים פעילים בתחום, למנהלי נכסים, יזמי נדלן, משפטנים מהתחום ולכל מי שמתעניין בעולם השקעות נדל”ן. בקורס לומדים הסטודנטים אודות המשמעויות הכלכליות של עסקאות הנדל”ן, מעמיקים בתחום הימיון המהווה מרכיב מרכזי וחשוב בהשקעות נדל”ן. לצד זאת, לומדים הסטונדטים מודלים כלכליים ושיטות לבצע בדיקות כדאיות לעסקאות נדל”ן.

רוב הקורסים בתחום השקעות ומינוף נדל”ן נלמדים במשך 40 עד 100 שעות, לרוב בשעות הערב.

את הקורס ניתן ללמוד במכללות פרטיות שונות ברחבי הארץ, כגון: מכללת פסגות, המרכז להשכלה פיננסית ועוד.

קורס שמאות מקרקעין

ראשית חשוב לדעת כי בכדי להיות שמאי מקרקעין בישראל נדרש רישיון מטעם משרד המשפטים ולכן כל מי שרוצה ללמוד תחום זה צריך לדעת שעליו לעבור בחינה מטעם מועצת שמאי המקרקעין, בסוף הקורס. 

בקורס לומדים הסטודנטים אודות יסודות הכלכליים של המקרקעין, שיטות מדידה ומיפוי, יסודות הנדסת בנין, הנדסה אזרחית, מבוא למיקרו ומאקרו כלכלה ועוד.

קורסי שמאות המקרקעין הינם קורסים מורכבים המעניקים לבוגרים הכנה מצויינת לקראת עיסוק עתידי במקצוע מכניס ונדרש בשוק.

קורסי שמאות מקרקעין ניתן ללמוד באוניבריסטאות ויחידות ללימודי חוץ ומכללות שונות ברחבי הארץ.
יש אפילו תוכניות לתואר שני במקרקעין.

הלימודים בתחום זה ארוכים ולעיתים נלמדים אף 3 שנים, עם זאת ישנם גם קורסים מקוצרים יותר.

 

קורס יועצי משכנתאות

משכנתא היא פעולה מרכזית ולעיתים המשמעותית ביותר בהיבט הפיננסי של רוב האנשים בישראל. המשכנתא שהפכה בשנים האחרונות להיות גדולה יותר, הנוגסת נתח משמעותי מהוצאות משפחה ממוצעת בישראל, היא עולם שלם שיש ערך רב בהכרות מעמיקה עימו. במשכנתא קיימים מרכיבים ומאפיינים רבים, כגון: תקופת המשכנתא, ריביות ותדירות השינוי שלהן, המשמעות של אינפלציה וההשפעה שלה על המשכנתא, לוח הסילוקין, תנאי פרעון מוקדם ועוד.

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים פונים לייעוץ בתחום ואין ספק כי לעיסוק בתחום זה פוטנציאל למקצוע נדרש והכנסה נאה לצידו. יועצי משכנתאות יכולים להיות גורמים בלתי תלויים המספקים ללקוח ייעוץ מול מספר מלווים במשק או לחילופין, יועצי משכנתאות יכולים לעבוד בבנקים השונים או בגופי מימון אחרים. בכל מקרה, בפני הרוצים לעסוק בתחום קיימים מסלולי העסקה והשתכרות לא מעטים.

בקורס יועצי משכנתאות הסטודנטים לומדים לעומק את שוק הנדל”ן, איך לזהות ולהבין את צרכי הלקוח, משמעויות המימון, בניית תמהיל משכנתא מותאם ללקוח, כיצד להתנהל מול לוקחי משכנתאות ועוד.

הקורסים נמשכים בדרך כלל עד 40 שעות ונמשכים במשך מספר שבועות.

ניתן ללמוד את התחום במכללות שונות ברחבי הארץ.

 

קורס יזמות נדל”ן

קורס יזמות בעולם הנדל”ן מיועד לאנשים הרוצים לפעול כיזמים בעולם הנדל”ן, כאשר כל דירה/משרד/בנין מתחיל ביזמות, זוהי ראשית הצירים בעולם הנדל”ן.
על יזם הנדל”ן להכיר היטב את השוק בו הוא פועל, להבין את הכוחות הפעילים בשוק, להבין את התכנונים העתידיים, לדעת מהם אפשרויות המימון העומדות בפניו, להכיר את הבירוקרטיה וההיבטים החוקיים של הנדל”ן, לדעת כיצד מזהים השקעה טובה ומהן השיטות לבצע הערכת פוטנציאל שווי עתידי. את כל הנושאים הללו, יזם הנדל”ן חייב להכיר היטב בכדי להצליח.

בקורסים בתחום לומדים הסטודנטים אודות: סוגי עסקאות נדל”ן, ניהול פרויקטים, שיווק ומכירות של פרויקטי נדל”ן, עקרונות תכנון ובנייה, תמ”א 38 בישראל, יסודות המקרקעין, קבוצות רכישה, מיסוי ותכנון מס, התחדשות עירונית, יסודות שמאות המקרקעין, השקעות בחו”ל ועוד.

את הקורס ניתן ללמוד המכללות שונות בישראל ובבתי ספר פרטיים העוסקים בתחום.

השקעות ויזמות בנדלן - דוגמא לשיעור במכללת פסגות

סיכום

כפי שצוין בתחילת הפוסט, מכיוון ששוק הנדלן הינו שוק ענק הכולל מקצועות וסוגי עיסוקים רבים מאוד, בהתאם גם קיימים עוד סוגים רבים של קורסים והכשרות הקשורים בעולם הנדלן.

בכל מקרה, כמו בכל השקעה אחרת ובפרט כאשר מדובר בהשקעה בעצמך, עליך לבדוק היטב מהו הצורך שלך ואיך הוא יקבל מענה מיטבי במצבך הנוכחי.

וטיפ קטן אחרון, לימודים עולים כסף, אך טעויות עולות עוד יותר כסף. אז, מותר להיכנס לעולם גם בלי הכשרה מסודרת וגם אם מפסידים כסף בדרך זה בעצם חלק מתהליך הלימוד.

ב ה צ ל ח ה !

 

מידע על חברות המספקות קורסים באתר אינבסטלי
לא נמצאו רישומים.
Share this article:

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.