תשלום חשבון חשמל

תשלום חשבון חשמל – 8 דברים שחשוב לדעת

תשלום חשבון חשמל הוא פעולה שאנחנו כצרכני חשמל נדרשים לעשות כמה פעמים בשנה. לחלק מאוכלוסיית הצרכנים הפעולה הזו איננה טריוויאלית כפי שהיא לחלקים אחרים באוכלוסיה.

ריכזו עבורכם כמה נושאים שחשוב לדעת בכדי להבין את נושא התשלום.

ניווט מהיר

נמאס לכם לרדוף אחרי אורות דולקים בבית? לחשוב כל היום על חסכון בחשמל? 

התחילו להשקיע כבר היום! בין אם זה נדל”ן בארה”ב, נדל”ן בישראל, שוק ההון או אפילו קריפטו, ככל שתתחילו יותר מוקדם כך תרוויחו יותר בטווח הארוך.

*** אין לראות בכך כהמלצה או קריאה לפעולה כלשהי או הימנעות מפעולה. אינבסטלי אינה עוסקת בייעוץ ואינה מוסמכת לייעץ לגולשים בנושאים הקשורים להשקעות או פעולה פיננסית מכל סוג שהוא. לפני כל השקעה או פעולה עם כסף, מומלץ תמיד להתייעץ עם מומחים בעלי רישיון ייעוץ. ***

באנר מחפשים יועץ פיננסי לרוחב

מחפשים יועץ פיננסי?

לקבלת הצעות לייעוץ פיננסי, מלאו את הפרטים:

רקע על צריכת החשמל הממוצעת בישראל

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ההוצאה הממוצעת בארץ של משק בית על צריכת חשמל עומדת על 4,248 שקל בשנה. כאשר בבית בו 2 נפשות ההוצאה הממוצעת היא 3,552 שקל בשנה, בבית עם 3 נפשות ההוצאה היא 4,368 שקל בשנה ובבית שבו 4 נפשות ההוצאה הממוצעת בשנה היא 5,004 שקל.

תשלום חשבון חשמל מהווה כ-2.2% מההוצאה הממוצעת של משק בית בישראל ולכן קיימת חשיבות לדעת להתנהל נכון עם צריכת החשמל בבית. טיפים ועזרה בנושא התנהלות נכונה וחסכונית בשימוש בחשמל בבית, תמיד יוכלו לסייע.

איך אפשר לשלם את חשבון החשמל?

כיום, רוב האנשים כבר עברו לבצע תשלום חשבון חשמל דרך האינטרנט.

עם זאת, עדיין ניתן לבצע תשלום חשבון חשמל גם בדרכים יותר מסורתיות, כגון: תשלום חשבון חשמל בכרטיס אשראי או תשלום חשבון חשמל בטלפון. אפשר גם לבצע תשלום בשיחה עם שירות הלקוחות של חברת החשמל או ביצוע של הוראת קבע בבנק שלכם, יש אפילו אפשרות לשלם כיום דרך האפליקציה של חברת החשמל שזמינה להורדה מחנויות האפליקציה השונות. למרות כל זאת, הדרך הנוחה והנפוצה ביותר לתשלום של חשבון החשמל היא להיכנס לאתר חברת החשמל ולשלם באופן ישיר.

האם אני תמיד משלם על הצריכה שצרכתי בפועל?

אז זהו, שלא!

בעקרון, חברת החשמל משתדלת לרוב לקרוא את מוני החשמל בבית ולקבוע את הסכום לתשלום לפי הצריכה בפועל. עם זאת, מסיבות שונות זה לא תמיד אפשרי ולכן בהחלט ייתכן מצב שבו חברת החשמל תבצע הערכה לגבי צריכת החשמל ותחייב אותך בהתאם להערכה אך לא לפי הצריכה בפועל. אפשר גם לראות זאת בחשבון החשמל כאשר בעמדה של סוג הקריאה מופיעה המילה “הערכה”.

אין צורך לדאוג, חברת החשמל תחזיר לכם את הכסף במקרה של חיוב יתר.

תשלום חשבון חשמל
תשלום חשבון חשמל - דוגמא מאתר חברת החשמל

על כמה ימים תחייב אתכם חברת החשמל בחשבון החשמל?

חברת החשמל עורכת את ההתחשבנות מול לקוחותיה הפרטיים, אחת לחודשיים, כלומר כל 60 ימי צריכה. עם זאת, ייתכן מצב שבו חשבון החשמל יחושב על כמות ימים גדולה יותר מ-60 ימי צריכה, במקרה כזה בחשבון הבא חברת החשמל תתייחס לצריכה על פני תקופה הקצרה מ-60 יום.

מתי משלמים את חשבון החשמל?

ללקוחות המשלמים את החשבון פעם בחודשיים, המועד האחרון שבו ניתן לשלם הוא כ-20 ימים לאחר מועד עריכת החשבון. חברת החשמל עורכת את החשבון במועד הסמוך לקריאת מוני החשמל בבתים. יצויין כי חברת החשמל משתדלת לבצע את הקריאה במועדים קבועים ככל הניתן. לכן, כאשר מחשבים את מספר הימים ניתן לראות כי הלקוח יכול לבצע תשלום חשבון חשמל במשך 50 ימים בממוצע לתקופה עבורה הונפק החשבון ועוד 20 יום מהרגע שבו בוצע החישוב ועד למועד האחרון שבו ניתן לשלם.

איך חברת החשמל מחליטה בכמה חשמל אתה משתמש עוד לפני שאתה באמת משתמש בו?

ובכן, במקרה כזה חברת החשמל מבצעת הערכה על סמך צריכת החשמל שצרכת בעבר. חברת החשמל יכולה להתייחס לתקופות הבאות: אותה תקופה בדיוק בשנה שעברה, התקופה הקודמת לתקופה הנוכחית או תקופה כלשהי שחברת החשמל מוצאת לנכון והינה קרובה ככל הניתן למועד עריכת החשבון הנוכחי.

החישוב לוקח בחשבון גם את השינויים שהיו בצריכה הממוצעת באזור שבו נצרך החשמל וזאת בכדי לדייק ככל הניתן בהערכת הצריכה.

ללקוח שמורה הזכות לקרוא בעצמו את המונה ולדווח על כך לחברת החשמל במוקד הטלפוני של החברה במספר 103 או באתר האינטרנט של חברת החשמל (כן, אותו אתר בו ניתן לבצע תשלום חשבון חשמל).

היכן ניתן לשלם את חשבון החשמל?

בנוסף על אתר האינטרנט מוקדי 103 בהם ניתן לבצע תשלום חשבון חשמל, חברת החשמל גם מפעילה עמדות תשלום במקומות נוספים, כגון: קופות החברה, בנקים מסחריים, בנק הדואר, סניפי רשת “יש” (חשבונות שסכומם עד 10,000 ש”ח) או עמדות התשלום החיצוניות של “טופ-אפ” (חשבונות שסכומם עד 10,000 ש”ח). ניתן גם לקבל את רשימת העמדות המעודכנת בטלפון של *9515 של חברת החשמל.

חברת החשמל לא מספקת הנחה בחשבון – מדוע?

הסיבה לכך היא פשוטה, חברת החשמל איננה קובעת בעצמה את גובה תשלום חשבון חשמל, עבור החשמל שאתה צורך. חברת החשמל כפופה לרגולציה של גוף המפקח על חברת החשמל (מתוקף חוק משק החשמל שנחקק בשנת 1996) שהוא רשות החשמל או הרשות לשירותים ציבוריים-חשמל. תעריפי החשמל נקבעים עפ”י הפרמטרים הבאים: עלויות ייצור החשמל ועלות אספקת החשמל, זאת באופן המשקף אובייקטיבית את העלויות. התשלום עבור החשמל נקבע עפ”י העקרון שעל צרכן החשמל לשלם עבור עלויות ייצור החשמל והובלתו ברשת החשמל בהתאם לצריכה אותה צרך.

חוק משק החשמל קובע שלא יהיה מצב שבו צרכן אחד ישלם על חשבון צרכן אחר ובהתאם לא ניתן לתת לצרכן אחד הנחה על חשבון צרכן אחר. קיימת החרגה לאוכלוסיות נבחרות שהוגדרו ע”י הביטוח הלאומי והרשות לזכויות ניצולי שואה במשרד האוצר.

תשלום חשבון חשמל - תחנת כח לייצור חשמל
תחנת כח לייצור חשמל (באדיבות openai.com)
באנר מחפשים השקעות לרוחב

מחפשים השקעות מצויינות?

לקבלת הזדמנויות השקעה ומידע נוסף, מלאו את הפרטים:

Share this article:

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.