השקעות למתחילים

השקעות למתחילים – 14 עקרונות שחשוב להכיר

השקעות למתחילים? השקעות קטנות למתחילים? מה שחשוב להכיר ולדעת

החלטתם להשקיע. סחתיין.

לא משנה אם אתם צעירים או מבוגרים, עם כסף או בלי כסף, עם יעדים מוגדרים או סתם החלטתם להיכנס לתחום – אין בעיה, הכל הולך, לכולם יש מקום!

אבל, לפני שמתחילים לפזר את הכסף שלכם, גם אם אלו רק השקעות קטנות, חשוב רגע לעצור ולוודא שאתם יודעים מה אתם עושים. חשוב לזכור שתמיד מומלץ להתייעץ עם מומחה בנושא, זאת לפני שמתחילים (ולא אחרי שהעניינים עשויים להסתבך).

ריכזנו לכם רשימה של 14 עקרונות שאנחנו חושבים שכל משקיע מתחיל צריך להכיר ולהבין בטרם נכנסים להשקעות.

קריאה מהנה.

 

תוכן עניינים

הגדר יעדים ברורים

הגדרת יעדי השקעה ברורים נדרשת לכל משקיע מתחיל מכיוון שהיא מספקת כיוון, מטרה ומיקוד בתכנון הפיננסי שאתם מכוונים אליו. מטרות אלו יסייעו לכם בניהול הסיכונים בצורה נכונה, יאפשרו לכם לעקוב אחר ההתקדמות שלכם ויעזרו לכם להגדיר איך אתם מחלקים את הכסף שלכם בין ההשקעות השונות.
הגדרת יעדים מושפעת כמובן גם ממשך תקופת ההשקעה שהגדרתם לעצמכם, זאת תוך תכנון והערכות גם לימים בהם עשויים להיות לכם בעיות ואתגרים לא צפויים (מחלות חלילה, אירועים בסביבה הקרובה, אירועים גלובליים ועוד).
לסיכום, הצבת יעדים מוגדרים היטב משמשת כמצפן ומסייעת לכם להשיג את השאיפות הפיננסיות שלכם.

באנר מחפשים השקעות לרוחב

מחפשים השקעות מצויינות?

לקבלת הזדמנויות השקעה ומידע נוסף, מלאו את הפרטים:

השכלה היא המפתח

לכל משקיע מתחיל, הבנת מושגי בסיס, הכרות עם עקרונות בסיסיים בעולם ההשקעות ורכישת כלים נכונים בנושאים פיננסים הם התשתית המאפשרת להתפתח ולהשיג את המטרות והיעדים שהצבתם לעצמכם. ידע רלוונטי, בנושא השקעות קטנות או גדולות, מספק לכם כלים לקבלת החלטות בצורה מושכלת, לדעת להעריך סיכונים ולזהות הזדמנויות. ההשכלה והידע בנושאים כגון: שוק ההון, נדל”ן, עסקים ואף קריפטו, מאפשרים לכם לנווט את דרככם בסביבה שלעיתים יכולה להיות מורכבת ואף מלחיצה.

חינוך פיננסי והשכלה יאפשרו לכם להסתגל לשינויי השוק ולהישאר מעודכנים במגמות הפיננסיות המתפתחות. בפועל, השכלה משמשת כמגן, במקרים רבים, בפני ביצוע טעויות יקרות ומספקים לכם בטחון ואמונה ביכולות שלכם.
לסיכום, למד על אפשרויות ההשקעה השונות והשווקים השונים. השכלה וידע הם ללא ספק הנכסים היקרים ביותר שלך כמשקיע, אל תשכח להשקיע בהם.

התמדה

התמדה היא עיקרון בסיסי בהשקעה שאי אפשר להמעיט בחשיבותה. התמדה היא השקעה עיקבית לאורך זמן והגדלה שוטפת של הנכסים המושקעים שלך. זה לא ממש משנה אם זה חודשי, רבעוני או שנתי, כל אחד לפי מה שמתאים לו, העיקר שמקפידים על עיקביות. השקעה באופן עיקבי מאפשרת לך לנצל את עקרון המיצוע, אשר מפחית לאורך זמן את התנודתיות בהשקעות ומספק שקט נפשי לטווח ארוך. התמדה גם מחזקת הרגלים פיננסיים טובים, עוזרת לך להישאר מחויב למטרות ארוכות הטווח שלך ולהימנע מהחלטות אימפולסיביות המונעות על ידי חשש משינויים בשוק.
בשורה התחתונה, השקעה עקבית לאורך זמן, יכולה להוביל לצבירת עושר וביטחון פיננסי משמעותי.

ניהול סיכונים

ניהול סיכונים הוא נושא קריטי בהשקעות שחייבים להבין אותו, בעיקר כאשר אנחנו משקיעים מתחילים ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר על השקעות במניות למתחילים. ניהול סיכונים כולל הערכה ומזעור סיכונים פוטנציאליים על ההשקעות שלך. גיוון השקעות על ידי השקעה בסוגי נכסים שונים, כגון מניות, אג”ח ונדל”ן, היא אחת הדרכים לנהל את הסיכון. יתרה מכך, הכרת היעדים שהגדרת, בפרק הזמן שמתאים לך ובשילוב סבלנות ועיקביות, מסייעת לך כמשקיע לקבל החלטות שמתאימות למטרות הפיננסיות שהצבת לעצמך.

נקודה נוספת שצריך לקחת בחשבון היא שימוש בכסף שלך לעומת מינוף. כאשר אתה כמשקיע ממנף כסף של אחרים, אתה למעשה מגדיל בצורה משמעותית את הסיכון. לכן, בטח כאשר אתם משקיעים מתחילים, השתדלו להימנע מהשקעות ממונפות והשקיעו רק סכומים שאתם יכולים לספוג את ההפסד שלהם. מעבר לכל זאת, אמץ גישה שמרנית והימנע מלקחת סיכונים מיותרים בהשקעות שלך.

להלן סרטון נחמד המסביר איך עושים ניהול סיכונים במסחר בשוק ההון:

 

לימוד ומחקר עצמאי

לימוד ומחקר עצמאי הוא עיקרון בסיסי לכל מתחיל משקיע. העקרן הזה מדגיש את החשיבות של הבנה יסודית של הנכסים או ההשקעות שאתה מתכנן לבצע. לימוד ומחקר עצמאי כרוך בקריאה ומחקר של החברה או הנכס, מידת האיתנות הפיננסית שלו, הביצועים ההיסטוריים והפוטנציאל העתידי שלו. זה כולל גם להישאר מעודכן לגבי מגמות בשוק, לעקוב אחר פרסומים כלכליים רשמיים וסיכונים פוטנציאליים. הקדשת הזמן הזה למחקר עצמאי מספק לך כמשקיע מתחיל את האפשרות לקבל החלטות מושכלות ומפחית את הסיכון לפעול באופן אימפולסיבי ולא מחושב. 

בראיה לטווח ארוך, אתה יכול להגדיל את הסיכוי להשקעה מוצלחת ומתגמלת. בעולם הפיננסי, ידע הוא באמת כוח, ולימוד ומחקר עצמאי הוא צעד מפתח להצלחה פיננסית.
לסיכום, אל תתעצל ואל תחשוב תסתמך על אנשים אחרים שיעשו “במקומך את העבודה”, תקרא, תלמד, תראה סרטונים, דבר עם משקיעים מנוסים, תבין את הסיכונים וההזדמנויות הקשורים להשקעות שבחרת.
אם תתמיד בכך, ההצלחה שלך מובטחת!

סבלנות

קשה להפריז בחשיבות של נושא “הסבלנות”, בטח עבור משקיעים בתחילת דרכם. סבלנות היא הבסיס, היא המפתח לכל השקעה מוצלחת. חשוב מאוד לאמץ לעצמכם נקודת מבט ארוכת טווח בכל הנוגע להשקעות. בשווקים הפיננסיים, המחירים יכולים להשתנות מדי יום או אפילו לפי שעה, אבל השקעה מוצלחת דורשת לעתים קרובות להישאר מחויב לאסטרטגיה שלך ולא להגיב באימפולסיביות לתנודות בטווח הקצר.

הסבלנות מאפשרת להשקעות בכלל והשקעות קטנות בפרט, לצמוח ולגדול עם הזמן, תוך ניצול הכוח של הריבית דריבית. זה גם עוזר למשקיעים להתמודד עם העליות והמורדות הבלתי נמנעים של השוק מבלי לקבל החלטות נמהרות שעלולות להוביל להפסדים. למעשה, סבלנות יכולה להוביל לתוצאות השקעה יציבות ומתגמלות יותר.
בעידן המודרני שהכל בו מהיר וכולם רוצים תוצאות כאן ועכשיו, זו ההזדמנות שלכם לבלוט, להשקיע חכם ולהגיע להישגים נפלאים בתחום הפיננסי.

תכנון מראש

יש לך תכנון? יש תכנית איך להגיע להישגים שהגדרת לעצמך?
תוכנית סדורה וברורה היא בסיסית למתחילים בהשקעות. המשמעות המרכזית של הכנת תכנית היא הגדרת יעדים פיננסיים ברורים, יכולת הכלת סיכונים והגדרת טווח זמן מתאים. תוכנית סדורה וברורה משמשת כמפת דרכים, מסייעת לתהליך קבלת ההחלטות ושומרת עליך מפני הטיות ריגשיות בזמני משבר בשווקים. תכנית ברורה מסייעת גם איך לנתב את ההשקעות ולקבוע לאן להקצות את הכספים שלך, בין אם זה מניות, אג”ח, נדל”ן או נכסים אחרים, ומבטיח שההשקעות שלך תואמות את היעדים שלך. 

תוכנית  סדורה גם מאפשרת לך לעקוב אחר ההתקדמות שלך ולבצע התאמות לפי הצורך, ומבטיחה שתישאר במסלול הנכון להשגת היעדים הפיננסיים שלך. בפועל, תוכנית סדורה וברורה היא הבסיס למסע השקעה מוצלח וריווחי עבורך.

גיוון בהשקעות (diversify)

גיוון בהשקעות הוא עיקרון קריטי עבור משקיעים ובפרט כאשר אנו מפרטים את העקרונות של השקעות למתחילים. גיוון הוא למעשה פיזור ההשקעות על פני סוגי נכסים שונים, כגון: מניות, אג”ח, נדל”ן, קריפטו ואפילו על פני תעשיות או אזורים גיאוגרפיים שונים. 

השקעות למתחילים - גיוון השקעות
השקעות למתחילים – גיוון השקעות

העקרון של גיוון בהשקעות מבוסס על האימרה הידועה: “לא שמים את כל הביצים בסל אחד”… גיוון בהשקעות עוזר לצמצם את הסיכון וזאת מכיוון שאם לאחד מאפיקי ההשקעה שלך יש ביצועים לא מוצלחים, הרי ההשפעה שלו על התיק הכללי הינה באופן יחסי לגודל שלו בתוך תיק ההשקעות שלך. זה כמובן גם נכון הפוך, במידה ויש לך השקעה מצויינת היא משפיעה רק על החלק היחסי שלה בתוך התיק כולו. עם זאת, גיוון מאפשר לך להשיג איזון טוב יותר בין סיכון לסיכוי והשגת תשואות פוטנציאליות. ניתן לדמות את הגיוון לרשת שמספקת לך בטחון מפני התנודתיות בשוק שמגדילה גם את הסבירות להצלחה ארוכת טווח בהשקעות שלך.

צפו לירידות

כן, כדאי להפנים את זה, השווקים לא תמיד עולים (נדל”ן בישראל?) וירידות הן חלק מובנה מכל מחזור כלכלי. להיות מוכן לירידות משמעותו להחזיק סכום כסף בצד למקרים מיוחדים, כמו קרן חירום, כדי לכסות הוצאות בלתי צפויות כך שלא תצטרכו למכור בהפסד חלק מההשקעות שלכם בזמנים קשים. זכרו, יש תעשיות שלמות המבוססות על קניה בזול ממוכרים בעלי מוטיבציה למכור, לרוב אלו הם מוכרים אשר נקלעו לסיטאציה בה אין להם ברירה אלא למכור, מהר ובד”כ גם בהפסד. אל תהפכו להיות אחד ממוכרים אלו.

המוכנות לירידות כוללת גם ראיה רחבה בפרספקטיבה ארוכת טווח ולא להיכנס ללחץ בכל פעם שהשווקים יורדים או ששווי ההשקעה שלכם יורד. למעשה, זמנים קשים יכולים להיות זמן מצויין למציאת הזדמנויות לרכישה עבור משקיעים עם ערימת מזומנים זמינה. שמירה על תיק מגוון, כפי שצויין קודם, יכולה גם לעזור לסייע בהתמודדות עם ירידות בשווקים. בסופו של דבר, היערכות לירידות ומשברים מבוססת על חוסן והצמדות לתכנית המקורית שתבטיח שמירה על מסלול יציב גם כאשר מתמודדים עם תנודות שוק קצרות טווח.

עקוב אחר ההשקעות שלך

בדיקת ההשקעות שלך בכל פרק זמן קבוע מאפשרת לך להבטיח שההשקעות תואמות את היעדים הפיננסיים שהגדרת לעצמך. על ידי מעקב אחר תיק ההשקעות שלך, תוכל לבצע התאמות ושינויים בעת הצורך, כגון: איזון וחלוקה מחודשת של אפיקי ההשקעה והנכסים שלך או מכירת נכסים עם ביצועים חלשים ובהתאם לתכנית ההשקעות שגיבשת. גישה פרואקטיבית זו עוזרת לך להישאר ממוקד ולקבל החלטות מושכלות כדי למקסם את התשואות שלך תוך צמצום והקטנת הסיכון. העדר מעקב שוטף אחר ההשקעות שלך עלולה להוביל לפספוס הזדמנויות או להפסדים פוטנציאליים, ולכן שמירה על ערנות והתעדכנות רציפה היא מרכיב חשוב בהשגת היעדים הפיננסיים שלך.

מותר גם לעשות שינויים במהלך הדרך. אם יש לך השקעה שלא עומדת בהגדרות שהגדרת, תוך התחשבות כמובן במשך הזמן של ההשקעה, לאחר חשיבה מעמיקה ובלי לשלב רגשות שליליים שיכולים להסיט אותך מהדרך, ניתן לעשות שינויים.
לסיכום, עקוב באופן שוטף אחר ההשקעות שלך ושקול להתאים את האסטרטגיה שלך במידת הצורך.

 

השקעות במניות למתחילים
השקעות במניות למתחילים - עקוב אחר תיק ההשקעות שלך

 תזמון השוק

אולי אחת “מהמחלות” היותר קשות של משקיעים ובטח כאלו שרק עושים צעדים ראשונים כמשקיעים מתחילים או משקיעים שמחפשים השקעות קטנות. אל תנסה לתזמן את השוק, לטווח ארוך זה לא באמת עובד, גם אם לטווח קצר אפשר להשיג תוצאות טובות. משקיעים המנסים לתזמן את השוק בד”כ מתוך התלהבות וחשש מאיבוד הזדמנות בראייתם, קונים כשהמחירים גבוהים ומוכרים מתוך לחץ ופאניקה כשהמחירים נמוכים, וזה בדיוק ההפך מאסטרטגיית השקעה מוצלחת. 

במקום זאת, אתה צריך להיצמד לגישה ארוכת טווח, שבה אתה נשאר מושקע גם כאשר יש תנודות בשוק כך משקיעים מתחילים נהנה מהצמיחה הטבעית של השווקים לאורך זמן.
על ידי הימנעות מניסיונות לתזמן את השוק, אתה מפחית את הסיכון בקבלת החלטות אמוציונאליות שעלולות לפגוע בתשואות ההשקעה שלך.
הקיצר, הימנע מלנסות ולתזמן את השוק והיצמד ליעדים ארוכי הטווח שהגדרת.

הישאר מעודכן

נשמע טריוויאלי לא? אז מסתבר שלא כולם חושבים כך.
משקיע שמבקש להשיג רווחים טובים ולתת לכסף שלו לעבוד עבורו, צריך תמיד להיות קשוב לחדשות פיננסיות, מגמות כלכליות והתפתחויות שעשויות להשפיע על השקעותיו. הכרות טובה עם המצב בשווקים מאפשרת למשקיעים לקבל החלטות מושכלות, לבצע עדכונים והתאמות בתיקי ההשקעות שלהם בעת הצורך ולנצל הזדמנויות שתמיד קיימות. בין אם מדובר בקריאת פרסומים פיננסיים, השתתפות בפורום שוק ההון, מעקב אחר אתרי השקעות נחשבים, מעקב אחר מומחים או התייעצות עם יועצים פיננסיים, הידע וההבנה על ההשקעות שלך מאפשר לך בחירה חכמה יותר ויכולת לנצל בצורה יעילה את תנאי השוק המשתנים.

משמעת רגשית

“משמעת רגשית” היא היכולת להתמודד עם רגשות כמו פחד או לחילופין חמדנות, בעת קבלת החלטות פיננסיות. משקיעים מתמודדים לעתים קרובות עם תנודות בשוק ועשויים להרגיש צורך להגיב רגשית לאירועים שקורים בשוק. תגובות אמוציונליות כאלו עלולות להוביל לפעולות אימפולסיביות כמו מכירה מהירה בהפסד במהלך מיתון בשוק או לקיחת סיכונים מוגזמת במהלך שוק שנמצא בשיא. משמעת רגשית פירושה לשמור על ראייה ארוכת טווח, להתמיד בפעולות השקעה המותאמות לאסטרטגיית ההשקעה שלך, ולא לתת לפחד או לסביבה להשפיע על הבחירות שלך בהשקעות. היכולת הזו בהחלט מסייעת למנוע טעויות יקרות ומבטיחה שהחלטות ההשקעה שלך מבוססות על ניתוח רציונלי ולא על תגובות רגשיות.
בקיצור, תנשום עמוק ואל תפעל באופן אמוציונאלי ללא ניתוח קר, נטול רגש, של המצב.

למד מניסיון

ללמוד מהניסיון בהשקעות, כמו בכל תחום אחר בחיים, היא יכולת קריטית להצלחה. כולם טועים, אין בכך שום בעיה, עם זאת, לחזור על אותה טעות שוב ושוב היא פרקטיקה לא מומלצת.. חייבים ללמוד מהניסיון, לבחון את מה שאירע בעיניים ביקורתיות אך מתוכן רצון אמיתי וכן ללמוד ולהשתפר. כאשר השקעה מניבה תשואות טובות, חיוני להבין מדוע היא הצליחה. לעומת זאת, כאשר השקעה אינה מנביה את התשואות הרצויות, ניתוח הסיבות לכך יכול לסייע במניעת טעויות דומות בהשקעות הבאות. למידה מניסיון היא תהליך מתמשך המאפשר למשקיעים לשפר את האסטרטגיות שלהם, להסתגל לתנאי השוק המשתנים, ובסופו של דבר להצליח יותר בהשקעות שלהם.

 

סיכום

פוסט זה בנושא השקעות למתחילים הוא למעשה נקודת הפתיחה במסע שצפוי להימשך שנים ארוכות. גם אם אתם מחפשים השקעות במניות למתחילים או רק השקעות קטנות למתחילים, בפוסט זה למדתם מהם כמה מהעקרונות המרכזיים בהשקעות, קיבלתם ידע חיוני, החל מהגדרת יעדים ברורים ושמירה על סבלנות (!) ועד לגיוון וניהול סיכונים שיסייע לכם במהלך המסע הפיננסי שלכם בעולם ההשקעות. חשוב גם לזכור, כפי שנוכחנו לדעת שהדרך עשויה להיות מפותלת, עם עליות וירידות, התרגשות, שמחה וגם פחד, אך אם תקפידו על העקרונות שהצגנו, תהיו ערוכים ומוכנים טוב יותר למצוא את הדרך שלכם ולהצליח בעולם ההשקעות שמשתנה כל הזמן. 

הדרך להצליח בהשקעות לא עוברת בהכרח באותן תחנות אצל כולם. היעדים, יכולת הכלת הסיכון והמצב הפיננסי של כל אחד הם ייחודיים, ולכן אסטרטגיית ההשקעה שלך צריכה להתאים לך ולא למישהו אחר. חפש הדרכה בחברות השקעה, אצל משקיעים מנוסים, יועצים פיננסיים או מנטורים בעת הצורך, ולעולם אל תפסיק ללמוד. הישאר מעודכן לגבי מגמות בשוק, ואל תיתן לרגש למשוך אותך להחלטות שאתה לא שלם איתן.
זכרו שהשקעה מוצלחת דורשת זמן, משמעת וחוסן.

כשאתה יוצא למסע ההשקעה שלך, זכור את העקרונות הללו והתאם אותם לנסיבות שלך. בין אם המטרה שלך היא לחסוך לפנסיה, לממן את חופשת החלומות שלך, או פשוט לבנות עושר לטווח ארוך, עולם ההשקעות הוא שלך לחקור. אמצו את תהליך הלמידה, חגגו את ההצלחות שלכם ולמדו מהכשלים שלכם. עם מסירות ומחויבות לביצוע בחירות מושכלות, אתה בדרך להבטיח עתיד פיננסי מזהיר יותר.

שיהיו לכם תשואות מדהימות והשקעות מעולות!

הערה חשובה:
השקעות בשוק ההון ובאפיקי השקעה אחרים, לצד האפשרות לתשואה נאה, כוללות גם סיכונים. לפני שאתם מחליטים להשקיע את כספכם, מומלץ מאוד להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הפיננסי או יועץ השקעות מנוסה. 
פוסט זה נועד למטרות לימוד בלבד ואין בו בכדי להמליץ על השקעות ספציפיות, או השקעות בכלל. 
פוסטים נוספים באתר אינבסטלי
Share this article:

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.