תשלום מקדמות מס הכנסה

תשלום מקדמות מס הכנסה – 6 דברים שכדאי לדעת

באנר מחפשים יועץ מס לרוחב

מחפשים יועץ מס?

לקבלת הצעות לייעוץ בנושא מיסים, מלאו את הפרטים:

בעלי עסקים בישראל שרוצים לפתח ולקדם את העסק שלהם צריכים להכיר ולהבין איך עובד המיסוי במדינה. אחד העקרונות החשובים יותר להיכרות עמם הוא תשלום המקדמות למס הכנסה. היכרות לא מספיק מעמיקה עם עיקרון זה עלולה לגרור טעויות בחישוב גובה התשלום למס הכנסה, מה שעלול לגרום לבעיות משמעותיות בפיתוח העסק ומינופו.
אז כדי למנוע מבעיות כאלו להתרחש – בואו נכנס לעובי הקורה ונכיר את נושא המקדמות והמשמעות שלו לעסק שלכם!

ניווט מהיר

בעל עסק בישראל ולא מכיר מה הן המקדמות שחייבים לשלם למס הכנסה? הגעת למקום הנכון. מטרת מאמר זה היא לתת לך את הכלים הנכונים להבין ולהכיר את המונח, כדי שתוכל להתנהל באמצעותו בצורה הנכונה והטובה ביותר עבורך.

מחשבון מעמ - תשלום מקדמות מס הכנסה (לוגו רשות המיסים)
תשלום מקדמות מס הכנסה - לוגו רשות המיסים

מה הוא תשלום מקדמות מס הכנסה?

המקדמות למס ההכנסה הן תשלומים שעליכם להעביר לרשויות המס, על פי חישוב של פקיד השומה המבוסס על ההכנסות והרווחים הצפויים של העסק שלכם.

על פי החוק במדינת ישראל, כל עסק רווחי – כלומר, שיש לו יותר הכנסות מהוצאות – חייב בתשלום מס על רווחיו. את הרווחים של בית העסק רשויות המס יכולות לחשב רק בסוף שנת המס*. כלומר, רק לאחר שנה שבה בית העסק עובד ומדווח את הכנסותיו (באופן חודשי או בדו”ח שנתי), רשויות המס יכולות להבין כמה מס אפשר לגבות מבית העסק. אך האם אתה, בעל העסק, חושב שרשויות המס ימתינו שנה עד שיתחילו לגבות ממך מס? ובכן אתה צודק, ממש לא.

מי קובע מהו גובה תשלום מקדמות מס ההכנסה שעליי לשלם?

במס הכנסה עובדים פקידים שאחראים על אומדן והערכת ההכנסות של בית העסק שלך מטעם רשות המיסים. עובדים אלו נקראים פקידי שׁוּמָה (שׁוּמָה בעברית משמעה “אומדן” או “אומדן לערכו של דבר”). תפקידו של אותם פקידי שומה הוא להעריך את גובה ההכנסות והרווחים של בית העסק שלך בשנה הקרובה, לפי נתונים שונים על בית העסק. לפי הערכה זו, הפקידים קובעים כמה מקדמות מס הכנסה תצטרך להעביר לרשויות המיסים באופן חודשי (ניתן לשלם גם באופן דו-חודשי).

בתחילת כל שנה שולח בעל בית העסק את דו”ח הכנסותיו והוצאותיו מהשנה הקודמת. אז רשויות המס, ובפרט פקידי השומה, בודקים כמה מס שילמתם במהלך שנת המס והאם זה תואם את הרווחים שלכם. ייתכנו מצבים בהם תצטרכו לשלם תשלומים נוספים עבור מס הכנסה (במקרה בו ההכנסות גבוהות יחסית למה שפקיד השומה ציפה) וייתכנו גם מקרים אחרים בהם תוכלו לקבל החזר מס הכנסה (אם הרווחים לא היו כפי שפקיד השומה ציפה..)

בכל מקרה, תמיד כדאי להעזר ביועץ מס מומחה שיוכל לסייע לכם בחישוב נכון ומדוייק של המיסים שעליכם לשלם. לאיתור יועץ מס – חפשו בקטגוריית ראיית חשבון ומיסוי.

מה הוא פנקס מקדמות מס הכנסה?

פנקס מקדמות מס הכנסה הוא אוגדן שוברים שמסייע ומקל על בעל העסק בתשלום מקדמות מס הכנסה. פקיד השומה מעריך כמה מס עליכם לשלם במהלך שנת המס ופורס את הסכום לתשלומים חודשיים במהלך השנה ושולח לכם אוסף שוברים חודשיים (כפנקס שוברים).
כדי לגבות את המיסים, הפקידים שולחים פנקס מקדמות מס הכנסה לבית העסק, ובעל בית העסק צריך לדאוג להעביר את התשלום בזמן.

תשלום מקדמות מס הכנסה

ניתן לשלם את המקדמות (כלומר, את השוברים בפנקס) באמצעות דואר ישראל, כרטיס אשראי באופן מקוון או ישירות דרך הבנק.
עליכם לשלם את המקדמות עד ה- 15 לחודש העוקב. אם בחרתם לגשת לסניף דואר, מומלץ לגשת לפני ה- 15 בחודש, עקב התורים הצפויים.

כיצד קובע פקיד השומה מהו גובה תשלום מקדמות מס הכנסה?

בכל שנה על כל עצמאי בישראל להגיש דו”ח שנתי, בין אם הוא חברה בע”מ, עוסק מורשה או עוסק פטור.
מומלץ מאוד להבין מהו דו”ח שנתי ומה הוא צריך להכיל בדיוק. אנחנו נתמקד בכך שהדו”ח מכיל את ההכנסות וההוצאות של בית העסק בשנת המס שנגמרה. פקיד השומה משתמש בנתונים אלו ובניכוי מס ההכנסה שהיו כדי לחשב את מקדמות מס ההכנסה לשנת המס הבאה.
באופן כללי, כך מחשב פקיד השומה את תשלום מקדמות מס ההכנסה שלכם (עוסק מורשה או עוסק פטור):

  • מחשב את הרווחים שלכם במהלך שנת המס.
  • מפחית ניכויים מהרווח: ישנם תשלומים שלא נחשבים כהוצאות מוכרות לענייני מס, אך הם כן מאפשרים להפחית את המס – דוגמת תשלומים לקופות גמל, פנסיה וכו’.
  • על פי הרווח שהתקבל, פקיד השומה מחשב את מקדמות מס ההכנסה שלכם, ומשלב מדרגות מס והפחתת זיכויים והנחות מס.
  • לאחר מכן, הוא שולח לכם פנקס מקדמות מס הכנסה, כדי שתוכלו לדווח את ההכנסות שלכם.
  • אם מדובר בשנה הראשונה לפעילותו של העסק, פקיד השומה יקבע את אחוזי המקדמות לפי האחוז המקובל בענף שבו העסק פועל.

חשוב לדעת – מכיוון שבית העסק משתנה ומתפתח וכך גם הוצאותיו והכנסותיו, עליכם לשים לב לשינויים שעלולים לבוא לידי ביטוי במקדמות מס הכנסה.

דבר נוסף וחשוב – יש לשים לב כי ההתחשבנות הסופית עם מס ההכנסה תמיד תהיה בסוף השנה, למרות תשלום המקדמות לאורך השנה. על כן, נזכיר לכם כי ייתכנו מצבים בהם תצטרכו לשלם עוד מס ומקרים בהם תוכלו לקבל החזר.

באנר הרשמה לאתר לרוחב

רוצה לקבל עדכונים מאינבסטלי?

לקבלת מידע על השקעות, קורסים, ליווי משקיעים, פוסטים חדשים ועוד, מלאו את הפרטים:

 

 

למה משלמים מקדמות מס הכנסה?

מכיוון שרשויות המס לא מוכנות לחכות למעלה משנה בכדי לגבות מכם מיסים על ההכנסות שלכם. על כן, מבצעים הערכה להכנסות שלכם בשנת המס העוקבת ופורסים לכם את תשלומי המיסים לחודשים לפי ההכנסות המשוערות.
מקדמות מס ההכנסה מגנות על המדינה, שתקבל מכם תשלום חודשי, ומגנות עליכם – פורסות לכם את התשלומים לחודשים כדי שלא תצטרכו להיפרד מסכום גדול בסוף שנת המס.

סיכום

מקדמות מס הכנסה קיימות לטובת בעל עסק ולטובת המדינה. בתור בעלי עסק אחראיים שרוצים להצליח, עליכם לדעת שעליכם לשלם את המקדמות אלו, להכיר את אופן חישובם ולהקפיד לדווח באופן שנתי לרשות המיסים על הכנסותיכם באמצעות הדו”ח השנתי. השתמשו בכלים אלו בכדי למנף את העסק שלכם, להתנהל באופן אחראי וחכם ולהגדיל את הרווחים מהעסק.

בהצלחה!

סרטון קצר בנושא תשלום מקדמות מס הכנסה

*שנת מס – השנה אלייה מתייחסות ההכנסות. עד חודש מרץ 1986 במס הכנסה חשבו את שנת המס מאפריל של שנה מסוימת עד סוף מרץ בשנה שאחריה, ומאז ינואר 1987 מחשבים זאת לפי שנה קלנדרית (תחילת ינואר ועד סוף דצמבר).
Share this article:

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.