איך לחסוך כסף

איך לחסוך כסף – 8 צעדים ראשונים

איך אפשר לחסוך כסף כבר עכשיו?

ניווט מהיר

איך לחסוך כסף?

כל אחד ואחת מאיתנו מתישהו ייתקל בסיטואציה בה הוא יגיע להבנה ברורה כי עליו לחסוך כסף, ויחליט חד משמעית – “עכשיו זהו הזמן להתחיל לחסוך!”.
מכאן, מתחילה מסכת מחשבות ארוכה – איך לחסוך כסף? איך בכלל מתחילים? מה צריך לעשות? למי פונים? עם מי מתייעצים? ועוד שאלות רבות שגורמות לראשכם להסתחרר ולא מרפות מכם.
השאלה שאתם שואלים את עצמכם היא אולי נראית מורכבת אבל יש לה תשובה אחת מאוד פשוטה – פשוט תתחילו לחסוך! שאלת ה”איך?” היא זו שמסבכת אתכם.

אך לפני שאתם רצים ומחפשים באינטרנט “איך לחסוך כסף?” ושואלים את כל האנשים בסביבתכם איך הם חוסכים כסף?, השלב החשוב ביותר לגבי חיסכון הוא קודם כל – להחליט! עליכם להחליט כי אתם רוצים לחסוך כסף ולהיות מכוונים לחיסכון. כאשר הצלחתם לעבור את השלב הראשון, השלב השני הוא להפנים ערך חשוב מאוד – אני משקיע בעצמי לפני שאני משקיע באחרים.

באנר מחפשים השקעות לרוחב

מחפשים השקעות מצויינות?

לקבלת הזדמנויות השקעה ומידע נוסף, מלאו את הפרטים:

 מה הקשר לחיסכון אתם שואלים?

שימו לב – כשאתם מחליטים לחסוך, אתם מחליטים להשקיע בעצמכם. למה? כי זהו כסף שיש לכם, שתוכלו להנות ממטעמיו בעתיד (ואם תשתמשו בו נכונה, תוכלו אפילו להרוויח עוד ממנו) – ועל כן זוהי השקעה בעצמכם.
אפשר אפילו לומר באופן די ברור כי עליכם להשקיע קודם כל בעצמכם – כלומר, לפני שאתם מתכננים את ההוצאות החודשיות שלכם ומנסים לקצץ בהן, נסו קודם כל לקבוע את סכום החיסכון שאתם מקציבים לעצמכם החודש. בפועל – במקום להגיד לעצמכם “אני הולך החודש ל- X מסעדות ולא יותר”, אמרו לעצמכם “אני מקציב החודש Y שקלים שיגיעו לחיסכון” ורק אז תכננו את ההוצאות שלכם.

באותו נושא: אם אתם מוציאים כסף – כלומר, קונים דברים שאנשים אחרים מוכרים – אתם בעצם משקיעים בהם. אז כן, יש כאן מידת השקעה בעצמך, כשההמבורגר שאתה אוכל הוא טעים וכשאתה נהנה לקרוא כתבות באתר שאתה מנוי אליו. אולם, מבחינה פיננסית – כשאתה בוחר לאכול המבורגר או לרכוש מנוי לאתר שאתה אוהב – אתה משקיע בהם קודם לפני שאתה משקיע בעצמך.

אז אחרי כל ההקדמות, עכשיו מגיע השלב השלישי והמאתגר ביותר – איך לחסוך כסף?!

איך לחסוך כסף – 8 עקרונות שיאפשרו לכם לחסוך:

עקרון ראשון – תכננו

כדי להגיע ליעד כספי שהצבתם לעצמכם לחיסכון, עליכם לתכנן את הדרך לשם. כלומר, אל לכם להגיד “אני רוצה לחסוך!” ולהתחיל להפחית בהוצאות מסוימות שפשוט מרגישות לכם “בזבזניות מדי” או “לא נחוצות”. להפך – ניתן לכם הכוח להחליט מה הן ההוצאות שאתם מגדירים כ- “נחוצות” או “לא נחוצות” – השתמשו בכוח הזה! קבעו יעד כולל לחיסכון, קבעו כמה כסף אתם מקדישים לחיסכון בתקופת זמן מסוימת (מומלץ לחשב חודשית) ואז תכננו את ההוצאות שלכם – התחילו מהנחוצות ביותר ומאלו שלא תוכלו לשלוט בהן או לשנותן, ולאחר מכן הגיעו להוצאות בהן אתם יכולים לשלוט והקציבו לכם סכום גג מסוים להוצאות על פנאי ובילויים.

עקרון שני – קבעו מסגרת זמן הגיונית

כשאתם קובעים את יעד החיסכון שלכם, שימו לב כי אתם קובעים גם מסגרת זמן הגיונית לחסוך את אותו הסכום – כלומר, שימו לב כי אתם לא מגזימים עם היכולת האנושית שלכם לחסוך כסף ולהרוויח כסף. היו הגונים עם עצמכם. אתם לא יכולים לחסוף סכומים אסטרונומיים בתקופה של חודש או חודשיים, וגם תעדיפו לא לחסוך סכום זעום בתקופה של כמה שנים. היו הגיוניים!

עקרון שלישי – היו מוכנים לויתורים

אם אתם באמת רוצים לחסוך, לא יהיה מנוס מלעשות ויתורים ביום-יום שלכם. אם זה לתקן דברים בבית בעצמכם במקום לפנות לאיש מקצוע (תלוי בבעיה, כן..) ועד להפחית ביציאות למסעדות ולאירועים – יהיה עליכם לוותר על שימוש בכסף לפתרון חלק מהבעיות בחייכם בשלב זה בחייכם.
אז כשאתם חושבים על איך לחסוך כסף, זה נשמע אולי מבאס לטווח הקצר, אבל לטווח הארוך ולטובת החסכון – לא תצטערו לרגע!

עקרון רביעי – חפשו לחסוך

זכרו את כלל האצבע החשוב שעליו כבר דיברנו – היו מכוונים לחיסכון. עליכם להבין ולהפנים כי אתם מעוניינים לחסוך, ולהציב מולכם מטרה שתזכיר לכם כל הזמן למה אתם חוסכים. ברגע שיהיה לכם מטרה שכזו, חיסכון יהיה דבר פשוט; כל מה שנשאר לכם לעשות הוא לחפש היכן אתם יכולים לחסוך!

עקרון חמישי – בראיה לטווח ארוך השקיעו בקופת גמל להשקעה

קופת גמל הוא כלי פיננסי שמאפשר לכם לחסוך לטווח בינוני עד ארוך (עשרות שנים). קופת גמל להשקעה היא סוג של קופת גמל שמאפשרת לכם לחסוך כסף דרך פלטפורמה מסודרת, שיש לה הטבות מס משמעותיות וניתן להשקיע דרכה במסלולים בעלי רמת סיכון שונה.

לקריאה נוספת על קופת גמל, קופת גמל להשקעה, ולהשוואות של קופות גמל.

עקרון שישי – היו מודעים לזכויותיכם

נצלו כל זכות שמגיעה לכם כדי לחסוך – קופונים, הטבות, הטבות מס, ועוד. היו מודעים להטבות שמגיעות לכם ממקום העבודה, ממקום מגוריכם וכמובן מהמדינה בה אתם חיים. זכרו – אף אחד לא יפיל עליכם זכויות מהשמיים, עליכם לפעול בכוחות עצמכם, לבדוק ולהשיג את מה שמגיע לכם!

עקרון שביעי – התחילו מגיל צעיר

המימרה המוכרת אומרת “זמן שווה כסף”. בעולם שלנו, ובפרט בעולם ההשקעות, מימרה זו מתגלה כנכונה מאוד. חשבו על חיסכון כבר מגיל צעיר ותגיעו לתוצאות חיסכון מדהימות בעתיד!

לקריאה נוספת – איך להרוויח בגיל צעיר?

עקרון שמיני – היעזרו בסביבתכם

כדי לחסוך כמו שצריך, נסו לשתף את בני ביתכם וחבריכם במטרה. הם ישמחו לעזור לכם, וידאגו לכם לאורך הדרך!

 

איך לחסוך כסף
הציבו מטרה והתחילו לחסוך!

סיכום

חיסכון כסף הוא אתגר שכל בני האדם שחיים בדורנו (והרבה הרבה לפנינו) נתקלו בו וימשיכו להיתקל בו כל חייהם. על כן, כאשר אתם רוצים לחסוך כסף, זכרו את מה שקראתם כאן, הציבו את המטרה מול העיניים וזכרו – אם תחליטו, אין זו אגדה!

 
 

פוסטים נוספים לקריאה

Share this article:

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.