שער הדולר היום

שער הדולר היום – מהו השער ומהם הגורמים המשפיעים עליו

מהו שער הדולר היום?

אם הגעת לפוסט זה בוודאי שאלת את עצמך מהו שער הדולר היום, אבל האם ידוע לך מה משפיע על שער הדולר היום ואילו גורמים משפיעים על קביעת שער החליפין של הדולר?

בפוסט זה נציג את העקרונות לפיהן נקבע שער הדולר היום והצצה אפשרית לעתידו של שער החליפין.

קריאה מהנה.

ניווט מהיר

באנר מחפשים השקעות לרוחב

מחפשים השקעות מצויינות?

לקבלת הזדמנויות השקעה ומידע נוסף, מלאו את הפרטים:

מהו דולר אמריקאי?

הדולר האמריקאי הוא המטבע הרשמי של ארצות הברית של אמריקה. זהו המטבע הנפוץ ביותר בעולם ומוכר כמטבע רזרבה על ידי מדינות רבות. הדולר האמריקאי מופק ומנוהל על ידי מערכת הפדרל ריזרב, הידועה גם בשם “הפד”, שהיא מערכת הבנקאות המרכזית של ארצות הברית.

הדולר האמריקאי משמש למגוון מטרות, לרבות קנייה ומכירה של סחורות ושירותים, ביצוע השקעות וביצוע עסקאות פיננסיות. הדולר משמש גם כמטבע להשוואה מולו בשווקים פיננסיים רבים, ולעתים קרובות משמש כמטבע ייחוס בעת ציטוט מחירים עבור מטבעות אחרים (כגון: שקל ישראלי).

ערכו של הדולר האמריקאי נקבע על ידי מגוון גורמים, לרבות התנאים הכלכליים בארה”ב, שיעורי הריבית ורמת הביקוש למטבע. ערכו של הדולר יכול להשתנות לאורך זמן, ויכול להיות מושפע מאירועים כלכליים, פוליטיים וחברתיים שונים.

בסך הכל, הדולר האמריקאי הוא מטבע עולמי חשוב וממלא תפקיד משמעותי בכלכלה העולמית.

כיצד נקבע שער הדולר היום?

שער החליפין בין הדולר לשקל הישראלי נקבע על פי ההיצע והביקוש בשוק המט”ח. ככלל, אם יש ביקוש גבוה לשקל ישראלי ביחס להיצע השקלים הזמין, אזי ערך השקל יעלה והשער יעלה בהתאם. לעומת זאת, אם יהיה ביקוש נמוך לשקלים ביחס להיצע השקלים, ערך השקל יירד והשער יירד גם כן בהתאם.

מספר גורמים יכולים להשפיע על ההיצע והביקוש לשקל ישראלי, לרבות התנאים הכלכליים בישראל, התפתחויות פוליטיות ומגמות כלכליות עולמיות. כך למשל, אם כלכלת ישראל מתקדמת ויש השקעות זרות חזקות במדינה, הביקוש לשקלים עלול לגדול ולהוביל לייסוף של השקל מול הדולר. לעומת זאת, אם יש חוסר יציבות פוליטית או אי ודאות כלכלית בישראל, הביקוש לשקלים עלול לרדת, ולגרום לפיחות השקל מול הדולר.

שער החליפין בין הדולר לשקל יכול להיות מושפע גם ממדיניות והתערבויות של הבנק המרכזי. בנק ישראל יכול להשתמש ביתרות המט”ח שלו לקנייה או מכירה של שקלים בשוק על מנת לייצב את שער החליפין.

איך היה שער הדולר השקל לאורך ההיסטוריה?

שער החליפין בין הדולר לשקל השתנה משמעותית במהלך ההיסטוריה שלו.
בחודש יולי 1985 עם הפעלת התכנית הכלכלית של ממשלת ישראל, בראשות ראש הממשלה דאז שמעון פרס, הועלה שער הדולר באופן מלאכותי ב-42% ושערו נקבע על 1.5 שקל חדש. לאחר מכן, עם התייצבות הכלכלה בישראל, החל השקל להתנהל בחופשיות מול הדולר ושאר המטבעות הזרים בישראל. מאז אותו שינוי, שער החליפין משתנה מאוד. ככלל, השקל התחזק מול הדולר לאורך זמן, אם כי היו גם תקופות של פיחות משמעותי. כך למשל, בסוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90, חווה השקל פיחות משמעותי מול הדולר עקב חוסר יציבות כלכלית ואינפלציה גבוהה בישראל.

שער הדולר היום ובשנים האחרונות
שער הדולר היום ובשנים האחרונות / TradingView.com

מה עתידו של הדולר כמטבע בינלאומי?

קשה לחזות בוודאות את עתידו של הדולר כמטבע בינלאומי, שכן הוא תלוי במגוון גורמים כלכליים, פוליטיים וחברתיים. עם זאת, הדולר היה היסטורית מטבע בינלאומי מוביל וככל הנראה ימשיך לשחק תפקיד משמעותי בכלכלה העולמית בעתיד.

גורם אחד שעלול להשפיע על עתידו של הדולר כמטבע בינלאומי הוא הופעתם של מטבעות אחרים כחלופות ברות קיימא. לדוגמה, היו שטענו כי היואן הסיני עשוי לאתגר את הדומיננטיות של הדולר בעתיד, במיוחד אם כלכלת סין תמשיך לצמוח ולהשתלב יותר בכלכלה העולמית.

גורם נוסף שעלול להשפיע על עתידו של הדולר הוא שינויים בנוף הכלכלי העולמי, כמו שינויי כוח כלכלי בין מדינות שונות או שינויים בביקוש לסוגים שונים של נכסים. לדוגמה, אם יש שינוי בביקוש לנכסי שווקים מתעוררים, הדבר עלול להוביל לירידה בביקוש לדולר.

בסופו של דבר, עתידו של הדולר כמטבע בינלאומי יהיה תלוי במגוון גורמים מורכבים ומקושרים ביניהם, וקשה לחזות בוודאות כיצד גורמים אלו יתפתחו לאורך זמן.

הערת אזהרה בנוגע למסחר במט”ח

חשוב לזכור כי תחזיות שער החליפין אינן ודאיות מטבען וכי לא ניתן לחזות במדויק שערי חליפין עתידיים ברמת ביטחון גבוהה. שערי החליפין יכולים להיות תנודתיים ביותר, וחשוב לשקול היטב את הסיכונים הכרוכים בעסקאות מטבע חוץ לפני ביצוע עסקאות כאלה.

חברות המספקות שירותי המרות מט”ח

לקוח מתוך אתר אינבסטלי

לא נמצאו רישומים.

פוסטים נוספים שפורסמו באתר אינבסטלי

Share this article:

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.